Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32718
Title: | Blocos e aprendizados: como o Minecraft tem ajudado na educação fundamental II |
Other Titles: | Blocks and learning: how Minecraft has helped in elementary education II |
Authors: | MIRANDA, Vitória Souza |
Advisor: | FRANCISCATO, Ricardo Scavariello |
Other contributor: | FRANCISCATO, Ricardo Scavariello BOSQUIERO, Matheus Rodrigues PORTELLA, Jorbison Adélio |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Jogos educativos;Aprendizagem;Ensino e aprendizagem;Educação. |
Issue Date: | 2-Dec-2024 |
Publisher: | 104 |
Citation: | MIRANDA, Vitória Souza. Blocos e aprendizados: como o Minecraft tem ajudado na educação fundamental II. 2024. 25f. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Administração). Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza. Escola Técnica Estadual - ETEC Trajano Camargo, Limeira. |
Abstract: | O uso do jogo Minecraft na educação escolar tem se mostrado uma ferramenta
eficaz para o desenvolvimento de habilidades como criatividade, colaboração e
resolução de problemas. Através de sua plataforma interativa, é possível aplicar
conceitos de diversas disciplinas, como Matemática, Ciências e História. A versão
Minecraft: Education Edition oferece recursos pedagógicos específicos, permitindo
uma aprendizagem ativa e interdisciplinar. Apesar de desafios na implementação,
seu potencial de engajamento e motivação é notável, favorecendo o ensino dinâmico
e inovador. The use of the game Minecraft in school education has proven to be an effective tool for developing skills such as creativity, collaboration, and problem-solving. Through its interactive platform, it is possible to apply concepts from various subjects, such as Mathematics, Science, and History. The Minecraft: Education Edition offers specific pedagogical resources, enabling active and interdisciplinary learning. Despite challenges in implementation, its potential for engagement and motivation is remarkable, promoting dynamic and innovative teaching. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32718 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Administracao_2024_VitoriaMiranda_Minecraft_TCC.pdf | 655.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.