Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30493
Title: Endomarketing a comunicação entre empregado e empregador.
Other Titles: Internal marketing communication between employee and employer.
Authors: SANTOS, Caroline Vitória Fidelis dos
SILVA, Gabrielle Aparecida Vieira da
RODRIGUES, Nayla Beatriz Zanardi
CAVALARI, Ranieri de Oliveira
SOUZA, Sthefany Peroni de
SILVA, Thalles Henrique Guimarães da
Advisor: PEDRO, Tatiane da Silva Madureira
type of document: Monografia
Keywords: Endomarketing;Comunicação;Integração;Empresas
Issue Date: Jul-2024
Publisher: 138
Citation: SANTOS, Caroline Vitória Fidelis dos; SILVA, Gabrielle Aparecida Vieira da; RODRIGUES, Nayla Beatriz Zanardi; CAVALARI, Ranieri de Oliveira; SOUZA, Sthefany Peroni de; SILVA, Thalles Henrique Guimarães da , 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2024.
Abstract: O estudo aborda o conceito de endomarketing, cujo objetivo é fomentar a comunicação interna entre os membros da equipe e a organização, visando evitar desmotivação e falhas nos processos. É ressaltada a relevância da gestão de recursos humanos, liderança, capacitação e colaboração em equipe para o êxito da empresa. A comunicação desempenha um papel crucial na promoção do engajamento e na integração entre os funcionários. São abordadas as diversas formas de comunicação utilizadas pelas empresas e as consequências das falhas nesse processo. O endomarketing procura aprimorar a percepção dos colaboradores em relação à empresa, adotando estratégias como integração de novos integrantes, reconhecimento, progresso profissional, ambiente saudável e congruência de valores. A formação contínua é crucial para consolidar a marca da empresa e preparar os colaboradores para enfrentar desafios externos.
The study addresses the concept of Endomarketing, whose goal is to foster internal communication between team members and the organization, aiming to prevent demotivation and process failures. The relevance of human resources management, leadership, training, and teamwork for the success of the company is highlighted. Communication plays a crucial role in promoting engagement and integration among employees. The various forms of communication used by companies and the consequences of failures in this process are discussed. Endomarketing seeks to enhance employees' perception of the company, adopting strategies such as integrating new members, recognition, professional development, a healthy environment, and alignment of values. Continuous training is crucial to solidify the company's brand and prepare employees to face external challenges.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30493
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ENDOMARKETING A COMUNICAÇÃO ENTRE EMPREGADO E EMPREGADOR.pdf521.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.