Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21379
Title: | Aplicação da gamificação no ensino de python: jogo educativo |
Authors: | VIANA, Camila Perpétua CARDOSO, Julia Ferreira Leal |
Advisor: | GOMES, Fernanda Pereira |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Python;Jogos eletrônicos |
Issue Date: | 2-Dec-2023 |
Publisher: | 222 |
Citation: | VIANA, Camila Perpétua;CARDOSO, Julia Ferreira Leal. Aplicação da gamificação no ensino de python: jogo educativo. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico Desenvolvimento de Sistemas) – Etec de Cotia, Cotia 2023. |
Abstract: | Utilização da Gamificação, o uso de elementos de jogos para solução de problemas, como estratégia para superar dificuldades de aprender programação, introduzindo Python é o projeto proposto. Analisando os problemas relacionados à ensino e aprendizagem de programação, e como a Gamificação é capaz de superá-los, com o desenvolvimento um jogo educativo. The proposed project is to use gamification, the use of game elements to solve problems, as a strategy to overcome difficulties in learning programming, introducing Python. Analyzing the problems related to teaching and learning programming, and how Gamification canovercome them, with the development of an educational game. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21379 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
desenvolvimentodesistemas_2023_2_camilaperpetua_aplicacaodagamificacaonoensinodepythonjogoeducativo.pdf Restricted Access | 1.62 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
desenvolvimentodesistemas_2023_2_camilaperpetua_aplicacaodagamificacaonoensinodepythonjogoeducativo_TA.pdf Restricted Access | 196.05 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.