Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6785
Title: A importância do pós-venda no varejo de vestuário
Other Titles: The importance of after-sales service in clothing retail
Authors: SANTOS, Beatriz Lima
MORANDIM, Carla Najara
CARMO, Carolina Borges do
TEIXEIRA, Daniela Aparecida
SOUZA, Emily Daiani Alves de
Advisor: SILVA, Gabriela Messias da
BOSCO, Cristiano José Penachi
Other contributor: GRECCO, José Roberto
type of document: Monografia
Keywords: Administração de vendas;Vendas a varejo
Issue Date: 24-Nov-2021
Publisher: 029
Citation: SANTOS, Beatriz Lima; MORANDIM, Carla Najara; CARMO, Carolina Borges do; SOUZA, Emily Daiani Alves de. A importância do pós-venda no varejo de vestuário. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Administração) - Etec Profa. Anna de Oliveira Ferraz, Araraquara, 2021.
Abstract: O pós-venda é a parte do atendimento ao cliente que reúne as estratégias pensadas para melhorar a experiência após a compra de um produto ou contratação de um serviço. Ter um pós-venda eficiente e trabalhar as estratégias de maneira adequada pode trazer um grande diferencial para a sua empresa frente aos concorrentes. Na maioria dos casos, são as ações de pós-venda que fazem a sua empresa ser lembrada pelos clientes. Quanto mais a sua empresa é lembrada e os clientes fiéis compram de forma recorrente, mais aumenta também a frequência e quantidade de vendas fechadas. O objetivo é manter um relacionamento duradouro com os clientes, sempre correspondendo às suas expectativas e necessidades. Quando um consumidor que compra pela primeira vez tem uma boa experiência em todos os pontos de contato e, principalmente, se o relacionamento continuar após a compra, ele tem grandes chances de voltar a concretizar novos negócios e, ainda, é muito provável que ele indique sua empresa. O propósito do trabalho é apresentar de uma maneira simples e pratica o que é o pós-venda, podendo ser utilizado como uma ferramenta de crescimento e gestão empresarial, mostrando a importância do pós-venda, pré-venda, vendas, tipos de marketing, como eles podem auxiliar no desenvolvimento das empresas.
After-sales is the part of customer service that brings together strategies designed to improve the experience after purchasing a product or contracting a service. Having an efficient after-sales and working the strategies properly can bring a great difference to your company against competitors. In most cases, it is the after-sales actions that make your company be remembered by customers. The more your company is remembered and loyal customers buy on a recurring basis, the more the frequency and quantity of closed sales increases. The objective is to maintain a lasting relationship with customers, always responding to their expectations and needs. When a consumer who buys for the first time has a good experience at all points of contact and, especially, if the relationship continues after the purchase, he has a great chance of returning to close new deals and, moreover, it is very likely that he will indicate your company. The purpose of the work is to present in a simple and practical way what the after-sales is, and can be used as a tool for growth and business management, showing the importance of after-sales, pre-sales, sales, types of marketing, how they can assist in the development of companies.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6785
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
administra+º+úo_2021_2_beatrizlimasantos_aimportanciadoposvendas.pdf
  Restricted Access
435.58 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.