Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40276| Title: | Site Institucional modelo para ETECs |
| Other Titles: | Institutional website template for ETECs (Technical Schools). |
| Authors: | BRIENSE, Cauê Fernando Leda INACIO, Glauco dos Santos LIMA, João Victor SILVA, Samuel Barroso Ferraz da |
| Advisor: | SONSINO, Bruno Augusto |
| type of document: | Monografia |
| Keywords: | Educação.;Web sites;Comunicação |
| Issue Date: | 9-Dec-2025 |
| Publisher: | 026 |
| Citation: | BRIENSE, Cauê Fernando Leda; INACIO, Glauco dos Santos; LIMA, João Victor; SILVA, Samuel Barroso Ferraz. Site Institucional modelo para ETECs. 2025. 17 p. Monografia. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática) - Etec Prof. Alfredo de Barros Santos, Guaratinguetá, SP, 2025. |
| Abstract: | O artigo propõe o desenvolvimento de um site institucional,
podendo ser utilizado de modelo para ETECs, com o objetivo de facilitar a
comunicação, divulgar cursos e amenizar a evasão escolar por meio de informação
clara e acessível. A pesquisa reúne a importância de ferramentas disponibilizadas
pela internet. Por meio de um questionário realizado na ETEC Professor Alfredo de
Barros Santos com 147 respostas, o estudo identifica desafios enfrentados na falta
de um site escolar, proporcionando a evasão escolar. Contudo, utilizando
tecnologias web modernas (HTML, CSS, JavaScript, PHP e MySQL), o projeto cria
uma plataforma flexível, que pode ser adaptada por qualquer unidade escolar,
promovendo educação de qualidade e inclusão digital. This article proposes the development of an institutional website, which can be used as a model for ETECs (Technical Schools), with the aim of facilitating communication, publicizing courses, and mitigating school dropout rates through clear and accessible information. The research gathers the importance of tools available on the internet. Through a questionnaire conducted at the ETEC Professor Alfredo de Barros Santos with 147 responses, the study identifies challenges faced due to the lack of a school website, contributing to school dropout. However, using modern web technologies (HTML, CSS, JavaScript, PHP, and MySQL), the project creates a flexible platform that can be adapted by any school unit, promoting quality education and digital inclusion. |
| URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40276 |
| Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| informatica_2025_2_cauefernandoledabriense_siteinstitucionalmodeloparaetecs.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.