Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40276
Title: Site Institucional modelo para ETECs
Other Titles: Institutional website template for ETECs (Technical Schools).
Authors: BRIENSE, Cauê Fernando Leda
INACIO, Glauco dos Santos
LIMA, João Victor
SILVA, Samuel Barroso Ferraz da
Advisor: SONSINO, Bruno Augusto
type of document: Monografia
Keywords: Educação.;Web sites;Comunicação
Issue Date: 9-Dec-2025
Publisher: 026
Citation: BRIENSE, Cauê Fernando Leda; INACIO, Glauco dos Santos; LIMA, João Victor; SILVA, Samuel Barroso Ferraz. Site Institucional modelo para ETECs. 2025. 17 p. Monografia. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática) - Etec Prof. Alfredo de Barros Santos, Guaratinguetá, SP, 2025.
Abstract: O artigo propõe o desenvolvimento de um site institucional, podendo ser utilizado de modelo para ETECs, com o objetivo de facilitar a comunicação, divulgar cursos e amenizar a evasão escolar por meio de informação clara e acessível. A pesquisa reúne a importância de ferramentas disponibilizadas pela internet. Por meio de um questionário realizado na ETEC Professor Alfredo de Barros Santos com 147 respostas, o estudo identifica desafios enfrentados na falta de um site escolar, proporcionando a evasão escolar. Contudo, utilizando tecnologias web modernas (HTML, CSS, JavaScript, PHP e MySQL), o projeto cria uma plataforma flexível, que pode ser adaptada por qualquer unidade escolar, promovendo educação de qualidade e inclusão digital.
This article proposes the development of an institutional website, which can be used as a model for ETECs (Technical Schools), with the aim of facilitating communication, publicizing courses, and mitigating school dropout rates through clear and accessible information. The research gathers the importance of tools available on the internet. Through a questionnaire conducted at the ETEC Professor Alfredo de Barros Santos with 147 responses, the study identifies challenges faced due to the lack of a school website, contributing to school dropout. However, using modern web technologies (HTML, CSS, JavaScript, PHP, and MySQL), the project creates a flexible platform that can be adapted by any school unit, promoting quality education and digital inclusion.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40276
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informatica_2025_2_cauefernandoledabriense_siteinstitucionalmodeloparaetecs.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.