Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39835
Title: Marketing pessoal como ferramenta de inserção do jovem no mercado de trabalho
Other Titles: Personal marketing as a tool for youth entry into the labor market
Authors: REIS, Kauã Henrique de Souza
CORRÊA, Laura Araújo da Silva
SILVA, Maria Fernanda da Costa
CARMO, Murillo Verdi Cosme do
BONFIM, Thiago Henrique da Silva
SILVA, Viviana Cristina da
Advisor: FERNANDES, Rafael de Andrade
type of document: Portfólio / Webfólio
Keywords: Mercado de trabalho;Comunicação;Etiqueta
Issue Date: 8-Dec-2025
Publisher: 068
Citation: REIS, Kauã Henrique de Souza; CORRÊA, Laura Araújo da Silva; SILVA, Maria Fernanda da Costa; CARMO, Murillo Verdi Cosme do; BONFIM, Thiago Henrique da Silva; SILVA, Viviana Cristina da. Marketing pessoal como ferramenta de inserção do jovem no mercado de trabalho. 2025. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Administração Integrado ao Ensino Médio) – Etec João Gomes de Araújo, Pindamonhangaba, 2025.
Abstract: O presente Projeto de Conclusão de Curso descreve o desenvolvimento e a execução de um conjunto de atividades teóricas e práticas voltadas à formação profissional de estudantes do ensino médio. As ações compreenderam aulas sobre conceitos fundamentais, como hard skills, soft skills, marketing, comunicação interna e externa, etiqueta empresarial e dress code, além de dinâmicas de fixação planejadas para reforçar o conteúdo de forma aplicada. O projeto incluiu ainda entrevistas com membros da gestão escolar, registros de materiais produzidos e um encerramento com entrega de certificados. As etapas foram estruturadas para promover compreensão, reflexão e preparo dos alunos em relação ao ambiente profissional contemporâneo.
This Final Course Project presents the development and implementation of theoretical and practical activities aimed at the professional training of high school students. The program included lessons on key concepts such as hard skills, soft skills, marketing, internal and external communication, business etiquette and dress code, as well as reinforcement dynamics designed to apply and consolidate the content. The project also incorporated interviews with school management, documentation of produced materials and a closing session with certificate delivery. All stages were structured to promote understanding, reflection and student preparation for the contemporary professional environment.
Description: Portfólio apresentado como requisito para obtenção do título de técnico em administração.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39835
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.