Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37405
Title: Desenvolvimento de um Jogo Idle
Other Titles: Developing an Idle Game
Authors: SANDRIN, André Luis Ferreira
SOUZA, Carlos Eduardo de
Advisor: RODRIGUES, Luciene Cavalcanti
Other contributor: LUVIZARI-MURAD, Lidiane Hernandez
QUEIROGA, Ana Paula Garrido de
type of document: Monografia
Keywords: Desenvolvimento de software;Jogos eletrônicos;C# (linguagem de programação)
Issue Date: 7-Jul-2025
Publisher: 121
Citation: SANDRIN, André Luis Ferreira; SOUZA, Carlos Eduardo de. Desenvolvimento de um Jogo Idle. 2025. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2025.
Abstract: Este trabalho aborda o desenvolvimento de um jogo idle utilizando a engine Unity e a linguagem de programação C#, com foco na implementação de mecânicas de progressão incremental. O projeto incluiu etapas de design de interface, programação de algoritmos de escalonamento de recursos. Os resultados demonstraram a eficácia de modelos de curva de dificuldade adaptativa para retenção de jogadores.
This work presents the development of an idle game using Unity engine and C# programming language, focusing on incremental progression mechanics. The project included interface design, resource scheduling algorithms. Results demonstrated the effectiveness of adaptive difficulty curves for player retention.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37405
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informaticanegocios_2025_1_andreluisferreirasandrin_desenvolvimentodeumjogoidle.pdf
  Restricted Access
176.61 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.