Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37128
Title: | Estudo do modal ferroviário, como apoio à logística de transportes |
Other Titles: | Study of the railway modality, as support for transport logistics |
Authors: | SANTOS, Alice Rocha SANTOS, Dênis Rocha GONÇALVES, Gleice DIAS, Luís Carlos FREITAS, Maria Neide |
Advisor: | BERTANI, Reinaldo Aparecido |
Other contributor: | ALBINO, André Antônio |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Logística;Gestão da cadeia de suprimentos |
Issue Date: | 16-Jun-2017 |
Publisher: | 191 |
Citation: | SANTOS , Alice Rocha; SANTOS, Dênis Rocha ; GONÇALVES, Gleice; DIAS, Luís Carlos; FREITAS, Maria Neide. Estudo do Modal Ferroviário, como apoio à Logística de Transportes. . 2017.Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Logística) - ETEC Gino Rezaghi (Unidade descentralizada de Louveira), Cajamar, 2017 |
Abstract: | Na atual globalização mercadológica, empresas demandam a todo momento
otimização e agregação de valores aos procedimentos de logística visando a
competição relacionada aos concorrentes. Assim, a logística possui a obrigação de
ser diferenciada buscando soluções que integrem processos distributivos alocando
cargas mediante necessidades operacionais, táticas e estratégicas. De acordo com
o demonstrado, o setor de transportes representa o Supply Chain Management
(SCM), ou seja, a cadeia de suprimentos, buscando, assim, integra os modais de
transporte para que busquem a integração entre os mesmos, correspondendo,
assim, para necessidade empresariais e consequentemente de clientes, agregando
valores correspondentes objetivando vantagens relacionadas à fabricação de
produtos ou ofertas serviçais. De acordo com os modais o ferroviário mostra-se
como a alternativa que melhora a cadeia de transportes envolvendo cargas,
principalmente no Brasil, o que faz com que se aumente a competitividade
empresarial setorial melhorando os fluxos. Assim, o modal ferroviário se torna
competitivo necessitando investimentos empresariais vidando clientes internos e
externos. In the current market globalization, companies demand at all times optimization and aggregation of values to the logistics procedures aiming at competition related to competitors. Thus, logistics has the obligation to be differentiated looking for solutions that integrate distributive processes allocating cargoes through operational, tactical and strategic needs. According to what has been demonstrated, the transport sector represents Supply Chain Management (SCM), that is, the supply chain, thus seeking to integrate transportation modalities so that they seek integration among them, thus corresponding to necessity Business and consequently of customers, adding corresponding values aiming at advantages related to the manufacture of products or offers services. According to the modals the railroad is shown as the alternative that improves the transport chain involving loads, mainly in Brazil, which increases the sectorial business competitiveness, improving the flows. Thus, the railway modal becomes competitive necessitating business investments vis-à-vis internal and external customers. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37128 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_FINALIZADO.pdf Restricted Access | 1.88 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.