Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35993
Title: | Educação ambiental na formação de conhecimento para a produção sustentável de alimentos |
Authors: | TRINOS, Gerwin Hideo Lizuka BONIFÁCIO, Ryan Oliveira Yano |
Advisor: | CASTRO, Elias Ribeiro de REIS, Samira Daniele Gardziulis Maia |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Educação ambiental;Público infantil |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | 184 |
Citation: | TRINOS, Gerwin Hideo Lizuka; BONIFÁCIO, Ryan Oliveira Yano. Educação ambiental na formação de conhecimento para a produção sustentável de alimentos, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia Agronegócio) - Faculdade de Tecnologia de Mogi das Cruzes, Mogi das Cruzes, 2024 |
Abstract: | Este trabalho tem como temática a educação ambiental voltada para a formação de
conhecimento sobre a produção sustentável de alimentos com foco específico no público
infantil com idades entre 7 a 11 anos. O objetivo desta pesquisa é discutir as sugestões
apresentadas na literatura, apresentando os seus principais conceitos, de modo a compreender
como esses conteúdos contribuem na formação de indivíduos mais conscientes quanto a
produção sustentável de alimentos, sobre as boas práticas de produção e de consumo de
produtos orgânicos. A pesquisa adotou uma abordagem qualitativa das informações dos
materiais científicos sobre o tema, procurando relacionar a agricultura, e por extensão, o
agronegócio, com a educação ambiental. A discussão levantou os objetivos mais relevantes do
emprego de atividades na educação infantil, e reuniu um conjunto de propostas de oficinas a
serem realizadas com este público. Certamente, a aplicação desse tipo de metodologia na
educação tem o mérito de contribuir com o desenvolvimento de indivíduos conscientes de sua
cidadania This work focuses on environmental education aimed at developing knowledge about the sustainable production of food, specifically targeting children aged 7 to 11 years. The objective of this research is to discuss the suggestions presented in the literature, highlighting their main concepts in order to understand how these contents contribute to the formation of individuals who are more aware of sustainable food production, as well as good practices in the production and consumption of organic products. The research adopted a qualitative approach to the scientific materials on the subject, seeking to relate agriculture, and by extension agribusiness, with environmental education. The discussion raised the most relevant objectives for implementing activities in early childhood education and gathered a set of workshop proposals to be conducted with this audience. Certainly, the application of this type of methodology in education has the merit of contributing to the development of individuals aware of their citizenship. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35993 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
agronegocio_2024_2_gerwinhideoiizukatrinos_educacaoambientalnaformacaode.pdf Restricted Access | 802.64 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.