Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33872
Title: Um estudo histórico sobre o desenvolvimento de jogos digitais
Other Titles: A historical study on the development of digital games
Authors: ARAKAKI, Pedro Henrique Yudi
NASCIMENTO, Wérik Prado
Advisor: DEZANI, Henrique
DEZANI, Adriana Alvaranga
Other contributor: RODRIGUES, Luciene Cavalcanti
SANTOS, David Teixeira
type of document: Artigo Científico
Keywords: Jogos eletrônicos;Desenvolvimento de software (design);TECNOLOGIAS DIGITAIS
Issue Date: 29-Nov-2024
Publisher: 121
Citation: ARAKAKI, Pedro Henrique Yudi; NASCIMENTO, Wérik Prado. Um estudo histórico sobre o desenvolvimento de jogos digitais. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2024.
Abstract: Este Trabalho de Graduação tem como objetivo analisar a evolução das engines de jogos digitais, com foco nas linguagens e métodos de programação utilizados desde as primeiras até as mais modernas ferramentas de desenvolvimento. O estudo explora como essas tecnologias influenciam o desempenho, a funcionalidade e a criação de jogos cada vez mais complexos. Além disso, discute-se o impacto do avanço das linguagens de programação no desenvolvimento de jogos imersivos e acessíveis. A pesquisa inclui um estudo de caso comparativo entre as engines Unreal Engine e Unity.
This Graduation Project aims to analyze the evolution of game engines, focusing on the programming languages and development methods used from the earliest to the most modern tools. The study explores how these technologies influence performance, functionality, and the creation of increasingly complex games. Additionally, the impact of programming languages advancements on immersive and accessible game development is discussed. The research includes a comparative case study between Unreal Engine and Unity, as well as experts interviews to identify future trends.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33872
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.