Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33752
Title: | O crescimento do e-commerce no Brasil: ferramentas utilizadas pelas empresas na pandemia |
Other Titles: | The growth of e-commerce in Brazil: Tools used by companies during the pandemic |
Authors: | FERNANDES, Geisa Lopes de Amorim |
Advisor: | HERZER, André Luiz Osvaldo |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Comércio eletrônico;Administração de vendas;Pandemias |
Issue Date: | 1-Dec-2023 |
Publisher: | 155 |
Citation: | FERNANDES, Geisa Lopes de Amorim. O crescimento do e-commerce no brasil: Ferramentas utilizadas pelas empresas na Pandemia. Orientador: André Luiz Osvaldo Herzer. 2023. 18 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso superior de Tecnologia em Gestão Comercial) – Fatec Itaquaquecetuba, Itaquaquecetuba, 2023. |
Abstract: | Este Trabalho visa apresentar os efeitos causados pela pandemia no mercado
brasileiro, expor as mudanças de comportamento dos consumidores em relação às
vendas online. Apresentar os principais fatores que impulsionaram esse crescimento
acelerado e as ferramentas de vendas utilizadas pelas empresas durante a
pandemia. A metodologia empregada nesse trabalho foi a pesquisa bibliográfica,
tendo como método uma abordagem exploratória. Os resultados apresentam a
mudança de comportamento das empresas e consumidores no processo de vendas
e consumo de produtos e serviços. Portanto conclui-se que e-commerce se expandiu
rapidamente em meio as restrições de isolamento estabelecidas pelo governo
brasileiro, devido à praticidade oferecida para realização de compras de mercadorias
na internet, com isso os consumidores têm fácil acessos às informações, por meio
do marketplace das empresas, redes sociais, smartphones. This work aims to present the effects caused by the pandemic on the Brazilian market, exposing changes in consumer behavior in relation to online sales. Present the main factors that drove this accelerated growth and the sales tools used by companies during the pandemic. The methodology used in this work was bibliographical research, using an exploratory approach as a method. The results show the change in behavior of companies and consumers in the process of sales and consumption of products and services. Therefore, it can be concluded that ecommerce expanded rapidly amid the isolation restrictions established by the Brazilian government, due to the practicality offered for purchasing goods on the internet, meaning consumers have easy access to information, through the online marketplace. companies, social networks, smartphones. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33752 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestaocomercial_2023_2_geisalopesdeamorimfernandes_ocrescimentodoecommercenobrasil_ferramentasutilizadaspelasempresasnapandemia.pdf Restricted Access | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.