Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33352
Title: Elaboração e desenvolvimento dos capacetes inov
Other Titles: Design and development of innovative helmets
Authors: MESSIAS, Daniela
ABRIL, Joyci Helena Magni
FLORES, Juliana Cardoso
VINCENTINI, Tatiane Cristina
Advisor: CETRONI, Thiago Aparecido
AGUIAR, Marcia Cristina Bueno da Costa
Other contributor: OLIVEIRA, Arlete Picollo
AGUIAR, Marcia Cristina Bueno da Costa
ALEIXO, Antonio Aparecido
type of document: Monografia
Keywords: Empreendedorismo;Marketing
Issue Date: 6-Dec-2013
Publisher: 255
Citation: MESSIAS, Daniela [et al]. Elaboração e desenvolvimento dos capacetes inov, 2013. Trabalho de conclusão de curso (Técnico em administração) - ETEC Alcides Cestari, Monte Alto, 2013.
Abstract: “Empreendedorismo é o processo de criar algo novo com valor, dedicando o tempo e o esforço necessários, assumindo os riscos financeiros, psíquicos e sociais correspondentes e recebendo as consequentes recompensas da satisfação e da independência financeira e pessoal” (Hisrich,Peters e Shepherd, 2009, p. 30). Empreendedores são pessoas que têm a habilidade de ver a avaliar oportunidades de negócios, promover recursos necessários para pô-los em vantagem e iniciar ação apropriada para assegurar o sucesso. Na visão de Marcos Cobra, marketing é uma força de sentir o mercado e buscar o desenvolvimento de produtos ou serviços que satisfaçam necessidades específicas. (COBRA, 1986, p. 24). O marketing é um processo social e gerencial pelo qual indivíduos e grupos obtém o que necessitam e desejam através da criação, oferta e troca de produtos de valor com outros. Todos esses aspectos teóricos foram levados em consideração durante a elaboração e desenvolvimento do capacete INOV.
" Entrepreneurship is the process of creating something new with value by devoting the necessary time and effort , assuming the financial risks , psychological and social matching and receiving the resulting rewards of satisfaction and financial and personal independence " (Hisrich , Peters and Shepherd , 2009 , p. 30). Entrepreneurs are people who have the ability to see to evaluate business opportunities, promote resources to put them ahead and initiate appropriate action to ensure success. In the vision of Mark Cobra, marketing is a force to feel the market and seek to develop products or services that meet specific needs. (COBRA , 1986 , p. 24). Marketing is a social and managerial process by which individuals and groups obtain what they need and want through creating, offering and exchanging products of value with others. All these theoretical aspects were taken into consideration during the design and development of helmet INOV.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33352
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
administracao_2013_2_daniela_messias_elaboracao_de_desenvolvimento_dos_capacetes_inov.pdf.pdf
  Restricted Access
3.92 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.