Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32905
Title: Cores: um estudo sobre a influência das cores nas propagandas de marketing digital.
Authors: ALEXANDRE, Francisco Isaac Marcos
FRANCISCO, Geovana Guilherme
PAMPLONA, Lucas Ribeiro
Advisor: SOUZA, Anderson Henrique Teixeira de
type of document: Monografia
Keywords: Marketing on-line;Consumidor
Issue Date: Dec-2024
Publisher: 123
Citation: ALEXANDRE, Francisco Isaac Marcos; FRANCISCO, Geovana Guilherme; PAMPLONA, Lucas Ribeiro. Cores: um estudo sobre a influência das cores nas propagandas de marketing digital. 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) – Etec Doutor Renato Cordeiro, Birigui, 2024.
Abstract: Este trabalho explora como as cores influenciam a eficácia de anúncios de tráfego pago no marketing digital, analisando sua capacidade de impactar a percepção e o comportamento dos consumidores. O objetivo principal é compreender como diferentes tonalidades podem ser usadas para despertar emoções específicas, aumentar o engajamento e melhorar os resultados das campanhas, oferecendo subsídios práticos para estratégias mais assertivas e direcionadas ao público-alvo.
This work explores how colors influence the effectiveness of paid traffic ads in digital marketing, analyzing their ability to impact consumers' perception and behavior. The main objective is to understand how different tones can be used to evoke specific emotions, increase engagement, and improve campaign results, providing practical insights for more assertive and targeted strategies aimed at the audience.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32905
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.