Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16310
Title: Rede social de e-Sports: análise da viabilidade para desenvolvimento
Other Titles: E-sports social network: analysis of feasibility for development
Authors: BATISTA, Gunnar Vingren Franco
SILVA, Vitor Pereira da
Advisor: GARCIA, Welington Luis Codinhoto
type of document: Artigo científico
Keywords: Esportes;aplicativos móveis;Interação usuário (computador)
Issue Date: 21-Jun-2023
Publisher: 171
Citation: BATISTA, G. V. F.; SILVA, V. P.; GARCIA, W. L. C. Rede social de e-Sports: análise da viabilidade para desenvolvimento. 2023. Artigo de Graduação (Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia Prof. José Camargo, Jales, 2023. Artigo apresentado na V Jornada Acadêmica, Científica e Tecnológica, 2023, Jales-SP.
Abstract: Este trabalho propõe o desenvolvimento de uma nova rede social voltada para os e-Sports, devido à ausência de plataformas específicas para esse público em um mercado em crescimento. Embasado em um levantamento teórico das limitações das redes sociais existentes e pesquisas relevantes na área, constatou-se que as plataformas gerais não atendem totalmente às necessidades dos jogadores, fãs e profissionais de e-Sports. Estudos demonstraram que o compartilhamento de informações, interação e formação de comunidades são elementos-chave para a participação em comunidades colaborativas. Considerando isso, a criação de uma rede social dedicada aos e-Sports supriria essa necessidade específica da comunidade. Portanto, este trabalho propõe uma nova plataforma de rede social embasada em pesquisas sobre a importância do compartilhamento de informações, interação e formação de comunidades em plataformas digitais, com o objetivo de atender às demandas dos jogadores, fãs e profissionais desse mercado em expansão.
This paper proposes the development of a new social network specifically designed for e-Sports, due to the absence of dedicated platforms for this audience in a growing market. Based on a theoretical analysis of the limitations of existing social networks and relevant research in the field, it has been observed that general platforms do not fully meet the needs of e-Sports players, fans, and professionals. Studies have shown that information sharing, interaction, and community building are key elements for participation in collaborative communities. Taking this into consideration, the creation of a dedicated social network for e-Sports would fulfill this specific need of the community. Therefore, this work proposes a new social network platform based on research highlighting the importance of information sharing, interaction, and community building in digital platforms, with the aim of meeting the demands of e-Sports players, fans, and professionals in this expanding market.
Description: Artigo apresentado na V Jornada Acadêmica, Científica e Tecnológica, 2023, Jales-SP.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16310
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.