Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9667
Title: | Marketplace: os benefícios do modelo de negócio marketplace |
Other Titles: | Marketplace: the benefits of the marketplace business model |
Authors: | MELO, Adriel da Fraga |
Advisor: | PEREIRA, Maria de Lourdes Gomes |
Other contributor: | TAVARES, Francisco Claudio VIEIRA, Telma Maria |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Modelo de negócio |
Issue Date: | 10-Dec-2021 |
Publisher: | 155 |
Citation: | MELO, Adriel da Fraga. Marketplace: os benefícios do modelo de negócio marketplace. Orientador: Maria de Lourdes Gomes Pereira. 2021. 17 f. Trabalho de graduação (Tecnologia em Gestão Comercial) - Faculdade de Tecnologia de Itaquaquecetuba, Itaquaquecetuba, 2021. |
Abstract: | Marketplace é um modelo de negócio que teve grande procura nos últimos anos
devido sua atratividade para o comercio. Está plataforma tem como essência a
aposta de ser um shopping virtual, reunindo diversos produtos e serviços no
mesmo local com inúmeros vendedores. A relevância desse novo sistema é a
facilidade em atingir diversos públicos e segmentos criando uma vitrine online
para os usuários. Este trabalho tem como objetivo analisar os benefícios do
modelo de negócio marketplace para os comércios e quanto pode ser vantajoso
a lucratividade desse mercado. Para demostrar esses propósitos foi realizado
uma pesquisa teórica que valida os benefícios para os usuários sendo eles os
comerciantes e os clientes que buscam uma plataforma segura e que possa
atender as diversas necessidades de um comercio. Os dados mostraram que o
marketplace se consolidou como uma ferramenta principal para o e-commerce
que além de criar uma vitrine online e conseguir gerar uma ferramenta de
avaliação esses produtos e serviços oferecidos sendo uma forma vantajosa para
todos que utilizam esse modelo de negócio. Marketplaces are a business model that has seen significant demand in recent years due to their attractiveness for businesses. This platform essentially aims to be a virtual shopping mall, bringing together a variety of products and services in a single location with numerous sellers. The relevance of this new system lies in its ease of reaching diverse audiences and segments by creating an online showcase for users. This study aims to analyze the benefits of the marketplace business model for businesses and its potential profitability. To demonstrate these objectives, theoretical research was conducted to validate the benefits for users, both merchants and customers seeking a secure platform that can meet the diverse needs of a business. The data showed that the marketplace has established itself as a key tool for e-commerce. It not only creates an online showcase but also generates an evaluation tool for the products and services offered, but also offers advantages for all who utilize this business model. |
Description: | Marketplace; Benefícios; Modelo de negócio |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9667 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestaocomercial_2021_2_adrieldafragamelo_marketplace_osbenefíciosdomodelodenegociomarketplace.pdf.pdf Restricted Access | 609.29 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.