Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9667
Title: Marketplace: os benefícios do modelo de negócio marketplace
Other Titles: Marketplace: the benefits of the marketplace business model
Authors: MELO, Adriel da Fraga
Advisor: PEREIRA, Maria de Lourdes Gomes
Other contributor: TAVARES, Francisco Claudio
VIEIRA, Telma Maria
type of document: Monografia
Keywords: Marketing;Modelo de negócio
Issue Date: 10-Dec-2021
Publisher: 155
Citation: MELO, Adriel da Fraga. Marketplace: os benefícios do modelo de negócio marketplace. Orientador: Maria de Lourdes Gomes Pereira. 2021. 17 f. Trabalho de graduação (Tecnologia em Gestão Comercial) - Faculdade de Tecnologia de Itaquaquecetuba, Itaquaquecetuba, 2021.
Abstract: Marketplace é um modelo de negócio que teve grande procura nos últimos anos devido sua atratividade para o comercio. Está plataforma tem como essência a aposta de ser um shopping virtual, reunindo diversos produtos e serviços no mesmo local com inúmeros vendedores. A relevância desse novo sistema é a facilidade em atingir diversos públicos e segmentos criando uma vitrine online para os usuários. Este trabalho tem como objetivo analisar os benefícios do modelo de negócio marketplace para os comércios e quanto pode ser vantajoso a lucratividade desse mercado. Para demostrar esses propósitos foi realizado uma pesquisa teórica que valida os benefícios para os usuários sendo eles os comerciantes e os clientes que buscam uma plataforma segura e que possa atender as diversas necessidades de um comercio. Os dados mostraram que o marketplace se consolidou como uma ferramenta principal para o e-commerce que além de criar uma vitrine online e conseguir gerar uma ferramenta de avaliação esses produtos e serviços oferecidos sendo uma forma vantajosa para todos que utilizam esse modelo de negócio.
Marketplaces are a business model that has seen significant demand in recent years due to their attractiveness for businesses. This platform essentially aims to be a virtual shopping mall, bringing together a variety of products and services in a single location with numerous sellers. The relevance of this new system lies in its ease of reaching diverse audiences and segments by creating an online showcase for users. This study aims to analyze the benefits of the marketplace business model for businesses and its potential profitability. To demonstrate these objectives, theoretical research was conducted to validate the benefits for users, both merchants and customers seeking a secure platform that can meet the diverse needs of a business. The data showed that the marketplace has established itself as a key tool for e-commerce. It not only creates an online showcase but also generates an evaluation tool for the products and services offered, but also offers advantages for all who utilize this business model.
Description: Marketplace; Benefícios; Modelo de negócio
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9667
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaocomercial_2021_2_adrieldafragamelo_marketplace_osbenefíciosdomodelodenegociomarketplace.pdf.pdf
  Restricted Access
609.29 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.