Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4726
Title: Perspectivas da indústria musical na era digital e impactos no consumidor análise de anúncios: publicitários e o comportamento do consumidor no mercado digital
Other Titles: Perspectives of the music industry in the digital age and impacts on consumers analysis of advertisements: advertisements and consumer behavior in the digital market
Authors: PENACHINI, Victoria Cardoso
Advisor: SILVA, Fernanda Reis da
Other contributor: OLIVA, Angela Simone Ronqui
FERREIRA, Fabiane Rocha Rodrigues
type of document: Artigo científico
Keywords: Mídias sociais;Música;Comportamento do consumidor
Issue Date: 25-Nov-2020
Publisher: 275
Citation: PENACHINI, Victoria Cardoso. Perspectivas da indústria musical na era digital e impactos no consumidor análise de anúncios: publicitários e o comportamento do consumidor no mercado digital - S.P, 2020. Trabalho de conclusão de curso. (Curso superior de tecnologia em Gestão Comercial). Faculdade de Tecnologia de Assis, Prof. Dr. José Luiz Guimarães. Assis, 2020.
Abstract: O artigo discorre sobre a indústria musical que existe hoje, na Era Digital, e como isso traz reflexos para os espectadores de anúncios publicitários. Na revisão bibliográfica faz-se necessário abranger conceitos como Era Digital, Indústria Musical, Marketing e Publicidade na Música e, por fim, questionamentos sobre o Comportamento do consumidor. Por meio da metodologia de pesquisa foi possível analisar o comportamento do consumidor por meio de um questionário aplicado online. Os resultados são mostrados em forma de gráfico e, logo após, discutidos. Palavras-chave: Indústria Musical. Mídias digitais. Comportamento do Consumidor. Era Digita
The article talks about the music industry that exists today, in the Digital Era, and how it brings reflexes to viewers of advertisements. In the bibliographic review, it is necessary to cover concepts such as the Digital Age, the Music Industry, Marketing and Advertising in Music and, finally, questions about consumer behavior. Through the research methodology it was possible to analyze consumer behavior through a questionnaire applied online. The results are shown in the form of a graph and, shortly after, discussed
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4726
Appears in Collections:Trabalhos de conclusão de curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vitória tg final.pdf697.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.