Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39114
Title: Marketing sensorial em eventos de moda
Other Titles: Sensory marketing in fashion events
Authors: AUGUSTO, Nathalie Cristiani
Advisor: CAMARGO, Mauricio Roberto Ortiz de
type of document: Artigo Científico
Keywords: Moda;Comportamento do consumidor;Marketing estratégico;Marcas
Issue Date: Jul-2025
Publisher: 272
Citation: AUGUSTO, Nathalie Cristiani. Marketing sensorial em eventos de moda. 2025. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Marketing) – Faculdade de Tecnologia Sebrae, São Paulo, 2025.
Abstract: Este artigo investiga a influência do marketing sensorial em eventos de moda, com foco nos estímulos sensoriais sobre a experiência do consumidor e na percepção da marca.Neste estudo, optou-se por uma investigação de natureza qualitativa, de caráter exploratório , com base em referências bibliográficas, análises de casos reais e pesquisa netnográfica, além de dados empíricos, o estudo demonstra que os eventos que exploram os cinco sentidos conseguem gerar maior engajamento e fortalecimento da identidade de marca. Conclui-se que o marketing sensorial é uma ferramenta estratégica para diferenciar marcas em um mercado competitivo, especialmente no setor da moda.
This article investigates the influence of sensory marketing in fashion events, focusing on sensory stimuli and their impact on consumer experience and brand perception. A qualitative and exploratory approach was adopted, based on bibliographic references, real-world case analyses, and netnographic research, alongside empirical data, the study demonstrates that events leveraging all five senses achieve greater consumer engagement and strengthen brand identity. It concludes that sensory marketing is a strategic tool for brand differentiation in a competitive market, particularly within the fashion industry.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39114
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tecnologia_em_marketing_2025_1_nathalie_cristiani_augusto_marketing_ sensorial_em_eventos_de_moda_tg.pdf
  Restricted Access
1.81 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.