Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35243
Title: MoneyMe
Other Titles: MoneyMe
Authors: SILVA, Alex dos Santos
NEVES, Bruno Rodrigues da Silva
MACHADO, Enrico Brambilla
Advisor: FANTOZZI, Camila Brandão
type of document: Monografia
Keywords: Educação financeira;Administração financeira
Issue Date: 22-Oct-2024
Publisher: 098
Citation: SILVA, Alex dos Santos; NEVES, Bruno Rodrigues da Silva; MACHADO, Enrico Brambilla. MoneyMe. 2024. 30 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Desenvolvimento de Sistemas) - Etec Philadelpho Gouvêa Netto, São José do Rio Preto, 2024.
Abstract: Como se pode observar, o Brasil é um país em que a educação financeira ainda não faz parte do cotidiano de seus cidadãos. Apesar de ser um tema de extrema relevância, a falta de disseminação desse conhecimento entre a população resulta em altos índices de endividamento e em dúvidas frequentes sobre questões financeiras. Nesse contexto, o MoneyMe se propõe a combater essas problemáticas, funcionando como uma plataforma que oferece dicas financeiras aos usuários. Além disso, o site disponibiliza um gráfico de setores interativo, projetado para ajudar os indivíduos a exercer um melhor planejamento sobre suas finanças pessoais, por meio da aplicação do método 50/30/20 e uma divisão de fácil compreensão.
As can be seen, Brazil is a country in which financial education is not yet part of the daily lives of its citizens. Despite being an extremely relevant topic, the lack of dissemination of this knowledge among the population results in high levels of debt and frequent doubts about financial issues. In this context, MoneyMe aims to combat these problems, functioning as a platform that offers financial tips to users. In addition, the website provides an interactive pie chart, designed to help individuals exercise better planning regarding their personal finances, through the application of the 50/30/20 method and an easy-to-understand division.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35243
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.