Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34904
Title: SGP: sistema de gerenciamento de pedidos
Other Titles: OMS: order management system
Authors: MELO, Lucas Francisco de
PEDROSO, Uriel Henrique
Advisor: BODÊ, Jonas
Other contributor: FREITAS, Rogério Nunes de
MARCHINI, Daniela Maria Feltrin
type of document: Monografia
Keywords: Desenvolvimento de software
Issue Date: 23-Jun-2025
Publisher: 004
Citation: MELO, Lucas Francisco de, PEDROSO, Uriel Henrique. SGP: sistema de gerenciamento de pedidos, 2025. Trabalho e conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Faculdade de Tecnologia "Ministro Ralph Biasi" Americana, Americana, 2025
Abstract: O presente projeto tem como objetivo o desenvolvimento de um cardápio online voltado para restaurantes e bares, integrado a um sistema de comandas e gerenciamento de pedidos. A solução proposta oferece uma interface intuitiva que possibilita aos clientes a realização de pedidos, solicitação de atendimento e efetivação de pagamentos. Os usuários podem realizar cadastro e login, gerando uma comanda aleatória para seleção dos itens disponíveis no cardápio. O sistema também dispõe de uma interface administrativa destinada aos funcionários, permitindo o gerenciamento dos pedidos, atendimento às demandas dos clientes e o encerramento das comandas. A metodologia empregada baseou-se nos princípios da Análise e Desenvolvimento de Sistemas, Engenharia de Software e Design de Interfaces. O sistema foi desenvolvido com foco na eficiência operacional e na melhoria da experiência do usuário, proporcionando maior agilidade no atendimento e na gestão dos pedidos.
The project involves the development of an online menu for restaurants and bars, integrated with a system for managing tabs and orders. The system offers an intuitive interface for customers to place orders, call waiters, and make payments. Customers can register and log in to generate a random tab and select items from the menu. The system also allows staff members to log in through an administrative interface, where they can manage orders, respond to customer requests, and close accounts. The methodology adopted involved the use of systems analysis and development, software engineering, and user-friendly interface design. The system was designed with a focus on operational efficiency and enhancing the user experience, providing agility in service and order management
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34904
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1S2025_Lucas Francisco de Melo_OD2621.pdf
  Restricted Access
3.59 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
Programa - Lucas Francisco de Melo.zip
  Restricted Access
64.8 MBFilzipView/Open Request a copy
TA - Lucas Francisco Melo_compressed.pdf
  Restricted Access
295.59 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
TA - Uriel Henrique Pedroso_compressed.pdf
  Restricted Access
274.77 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.