Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33132
Title: | Avaliação do conhecimento do corpo docente de uma escola de ensino médio técnico com relação a dietas sustentáveis |
Other Titles: | Assessment of the knowledge of teaching staff at a technical high school regarding sustainable diets |
Authors: | SILVA, Arthur Henrique da SAMBL, Egla CARDOSO, Gabriel Oliveira BERNARDES, Giovanna de Azevedo SILVA, Isabelly Santos da |
Advisor: | ROMERA, Camila dos Santos Pereira |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Conhecimento;Alimentação;Hábitos alimentares;Dieta |
Issue Date: | 14-Nov-2024 |
Publisher: | 012 |
Citation: | SILVA, Arthur Henrique da; SAMBL, Egla; CARDOSO, Gabriel Oliveira; BERNARDES, Giovanna de Azevedo; SILVA, Isabelly Santos da.Avaliação do conhecimento do corpo docente de uma escola de ensino médio técnico com relação a dietas sustentáveis, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Nutrição e Dietética) - Etec Professor Camargo Aranha, São Paulo, 2024 |
Abstract: | O presente trabalho tem por objetivo principal discutir a importância e influência dos professores nos hábitos alimentares das futuras gerações, pelo prisma da alimentação sustentável, para além do lado saudável das dietas. Uma vez que pensar a saúde planetária é imprescindível, o conhecimento dos educadores acerca do tema, precede o ensinar para escolhas alimentares responsáveis.
Através de questionários e pesquisas com os professores de uma escola estadual de Ensino Médio do Estado de São Paulo, foi possível identificar questões já consolidadas e pontos onde o conhecimento acerca do tema, ainda se mostra fragilizado, a fim de se pensar modelos e propostas para a crescente
problemática dos impactos ambientais que escolhas alimentares podem causar, quando não problematizadas e discutidas. The main objective of this article is to discuss the importance and influence of teachers on the eating habits of future generations, from the perspective of sustainable eating, beyond the healthy aspects of diets. Since thinking about planetary health is essential, educators' knowledge about the topic comes before teaching responsible food choices. Through questionnaires and surveys with teachers from a state high school in the State of São Paulo, it was possible to identify already established issues and areas where knowledge on the subject is still weak, in order to think of models and proposals to address the growing problem of the environmental impacts that food choices can cause when they are not critically examined and discussed. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33132 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC - Dietas Sustentáveis.pdf | 210.64 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Termo de Autorização - TCC Dietas Sustentáveis.pdf Restricted Access | 521.07 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.