Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28160
Title: | Escolhas metodológicas expressas no ppp de uma instituição escolar privada: um estudo de caso |
Other Titles: | Methodological choices expressed in the ppp of a private school institution: a case study |
Authors: | SANTOS, Douglas M. A. A. Pestana dos |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Ambiente escolar;Gestão de projetos |
Issue Date: | 20-Nov-2024 |
Citation: | SANTOS, Douglas M. A. A. Pestana dos; Escolhas metodológicas expressas no ppp de uma instituição escolar privada: um estudo de caso. RGE - Revista de Gestão e Estratégia. Assis, v.6,n.1, 2024. Disponível em: https://bkpsitecpsnew.blob.core.windows.net/uploadsitecps/sites/149/2024/08/edicao-6.pdf. Acesso em 18 de jan. 2025. |
Series/Report no.: | 1;6 |
Abstract: | O PPP (Projeto Político-Pedagógico) é um instrumento fundamental
para a gestão escolar, pois é nele que a escola define sua identidade,
valores, objetivos educacionais e estratégias para alcançá-los. Sua
importância é vasta e abrange diversos aspectos da gestão escolar.
O presente trabalho teve por objetivo apresentar um estudo de caso
acerca das escolhas metodológicas descritas no PPP do ano de 2023
de uma instituição privada de ensino localizada no município de São
Paulo. Por meio da análise de conteúdo tratada sob a perspectiva de
Bardin (1977) concluiu-se, num primeiro momento, que no processo
de ensino-aprendizagem considerado no documento a
responsabilidade pedagógica é totalmente centrada na figura do
professor. The PPP (Political-Pedagogical Project) is a fundamental instrument for school management, since it is in it that the school defines its identity, values, educational objectives and strategies to achieve them. Its importance is vast and covers several aspects of school management. The present work aimed to present a case study about the methodological choices described in the PPP of the year 2023 of a private educational institution located in the municipality of São Paulo. Through the content analysis treated from the perspective of Bardin (1977) it was concluded, at first, that in the teaching-learning process considered in the document the pedagogical responsibility is totally centered on the figure of the teacher. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28160 |
ISSN: | 2674-6743 |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos do CPS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
40 ESCOLHAS METODOLÓGICAS EXPRESSAS NO PPP DE UMA INSTITUIÇÃO ESCOLAR PRIVADA.pdf | 601.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.