Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17943
Title: | Sustentabilidade nas indústrias de moda. |
Other Titles: | Sustainability in the fashion industries. |
Authors: | BENTO, Ester Aparecida de Moraes NOBE, Gabriel de Souza SILVA, Isadora Ferreira Miranda NASCIMENTO, Junio Alexandre Vivo GARCEZ, Marcela |
Advisor: | SOARES, Ricardo Antônio Leal |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Inovação;Marketing;Sustentabilidade;Moda |
Issue Date: | Jul-2022 |
Publisher: | 138 |
Citation: | BENTO, Ester Aparecida de Moraes; NOBE, Gabriel de Souza; SILVA, Isadora Ferreira Miranda; NASCIMENTO, Junio Alexandre Vivo; GARCEZ, Marcela, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2022. |
Abstract: | Ao longo das últimas gerações foram criados diversos padrões
ecotêxteis que garantem certos níveis de qualidade ambiental e sociais
importantes como ventiladores de autênticos esforços uma sustentabilidade,
quando são rigorosos, pode impulsionar a inovação os avanços tecnológicos. O
Marketing verde, também conhecido como ecomarketing, marketing ambiental,
marketing ecológico ou marketing sustentável é uma estratégia de marketing
orientada à consciência ecológica. Se o foco é em relação a produtos e
serviços que beneficiam o meio ambiente ou simplesmente em vender a
imagem de que sua empresa é ecológica com forte apelo ambiental, vincula a
sua marca a uma imagem ecologicamente consciente, beneficiando assim a
sua imagem de empresa sustentável e ecológica. Para a empresa estar em
conformidade com a política do ecomarketing é necessário seguir alguns
princípios como: ter a responsabilidade ambiental, econômica, social e cultural.
Tendo isso em mente pode-se esperar que nosso trabalho seja voltado a área
marketing verde e sua relação a área da moda. Over the last generations, several ecotextile standards have been created that guarantee a certain level of environmental and social quality, important as fans of authentic sustainability efforts, when they are rigorous, they can drive innovation and technological advances. Green marketing, also known as ecomarketing, environmental marketing, ecological marketing or sustainable marketing, is a marketing strategy oriented towards ecological awareness. Whether the focus is on products and services that benefit the environment or simply on selling the image that your company is ecological with a strong environmental appeal, link your brand to an ecologically conscious image, thus benefiting your image as a sustainable company. and ecological. For the company to comply with the ecomarketing policy, it is necessary to follow some principles such as: having environmental, economic, social and cultural responsibility. Bearing this in mind, it can be expected that our work will focus on the green marketing area and its relation to the fashion area. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17943 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_SUSTENTABILIDADE_NAS INDUSTRIAS_DE_MODA.pdf | 294.1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.