Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15174
Title: Atypical kids - plataforma de aprendizagem para crianças com síndrome de down
Authors: FERNANDES, Guilherme Lopes
DUTRA, Pedro Marchiori
Advisor: BAPTISTA, Luciana Ferreira
type of document: Monografia
Keywords: Síndrome de down;Aprendizagem;Desenvolvimento de software
Issue Date: 20-Jun-2023
Publisher: 114
Citation: FERNANDES, Guilherme Lopes; DUTRA, Pedro Marchiori. Atypical Kids: plataforma de aprendizagem para crianças com síndrome de down. 2023. (Curso Superior de Tecnologia Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Faculdade de Tecnologia Deputado Ary Fossen, Jundiaí, 2023.
Abstract: Este Trabalho de Conclusão de Curso tem como objetivo o desenvolvimento de uma plataforma E-learning, destinado às crianças com síndrome de Down. A plataforma preza por trazer a inclusão neste tipo de mercado ajudando no desenvolvimento inicial, físico e intelectual, oferecendo aulas para este público de forma interativa e acessível. Dentre os serviços disponibilizados, mencionam-se aulas de consciência fonológica, para estimular a fala, e aulas direcionadas às funções motorasda criança. Na plataforma, além das atividades, haverá também a página de desempenho da criança, onde será possível acompanhar seu rendimento individual, este rendimento será exibido para o usuário em formato de um gráfico de pizza, além de um relatório detalhado especificando atividades, notas, erros e acertos. A plataforma terá uma central de ajuda, prezando pela satisfação e usabilidade interativa com usuário. O projeto será implementado em linguagem PHP e JavaScript, com armazenamento de informações feita no banco de dados PHPMyAdmin e desenvolvimento no Visual Studio Code
This Course Completion Work aims to develop an E-learning platform, aimed at children with Down syndrome. The platform is proud to bring inclusion to this type of market, helping in the initial physical and intellectual development, transmitting classes to this audience in an interactive and accessible way. Among the services presented by him, phonological awareness classes stand out, to stimulate speech, and classes focused on the child's motricity, with exercises that stimulate motor coordination. On the platform, in addition to the activities, there will also be the child's performance page, where it will be possible to monitor their individual performance, this performance will be displayed to the user in the form of a pie chart, in addition to a detailed report specifying activities, grades, errors and successes . The platform will have a help center, focused on user satisfaction and interactive usability. The project will be implemented in PHP and JavaScript, with information stored in the PHPMyAdmin database and development in Visual Studio Code.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15174
Appears in Collections:Trabalhos de conclusão de curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.