Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12010
Title: | Sistemas de benefícios e endomarketing tem relação? um estudo realizado em uma organização social do interior de São Paulo |
Other Titles: | Are benefit systems and internal marketing related? a study carried out in a social organization in the interior of São Paulo |
Authors: | SOUZA, Lauane Gomes Teles de CASSIANO, Viviane Cristina Rosa |
Advisor: | BREDA, Francisco de Assis |
Other contributor: | SALLES, Taciana Lucas de Afonseca |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing social;Organização administrativa;Gestão de negócios |
Issue Date: | 16-Nov-2022 |
Publisher: | 109 |
Citation: | SOUZA, Lauane Gomes Teles de; CASSIANO, Viviane Cristina Rosa. Sistemas de benefícios e endomarketing tem relação? um estudo realizado em uma organização social do interior de São Paulo. 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior em Gestão de Recursos Humanos). - Faculdade de Tecnologia de Franca -“Dr. Thomaz Novelino”, Franca. 2022. |
Abstract: | A pesquisa apresentada no espaço deste trabalho versou sobre as temáticas da gestão de
recursos humanos, endomarketing e sistema de benefícios, estabelecendo um paralelo entre
estes três pontos chave. O objetivo do estudo é investigar se os benefícios oferecidos pela
empresa compõem um fator determinante para a construção da percepção dos clientes
internos a respeito organização, se são considerados como um diferencial para a sua
manutenção neste trabalho e se contribuem para a retenção dos talentos no ambiente
empresarial. Para tanto, foi realizada pesquisa em literatura para compor o referencial teórico.
e na sequência pesquisa de campo para coletar dados primários na organização de estudo,
através de entrevista semiestruturada e survey. A análise dos dados coletados permitiu
compreender que o pressuposto de pesquisa tem validade no cenário organizacional que foi o
lócus, e permite ainda fazer apontamentos, como o fato de mostrar que os colaboradores estão
satisfeitos com o oferecido, e ainda assim, têm sugestões a fazer com relação ao que entendem
como sendo ideal. A pesquisa foi importante também, pois serviu à organização como
ferramenta de estudo de suas próprias ações estratégicas no subsistema de benefícios The research presented in the space of this work dealt with the themes of human resources management, endomarketing and benefits system, establishing a parallel between these three key points. The objective of the study is to investigate whether the benefits offered by the company are a determining factor for building the perception of internal customers about the organization, whether they are recognized as a differential for their maintenance in this job and whether they worked to retain talent in the environment. business. To this end, literature research was carried out to compose the theoretical framework and then field research to collect primary data on the organization of the study, through semi-structured interviews and surveys. The analysis of the collected data allows us to understand that the research budget is valid in the organizational scenario that was the locus, and also allows us to make notes, such as the fact that it shows that the collaborators are satisfied with what is offered, and even so, they have suggestions to make with respect to what I understand to be ideal. The survey was also important, as it served the organization as a tool for studying its own strategic actions in the benefits subsystem. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12010 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
grh_2022-2_ lauane-viviane-beneficios-endomarketing.pdf | 774.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.