Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9595
Title: | Merchandising para redução de estoque de água desmineralizada |
Other Titles: | Merchandising para redução de estoque de água desmineralizada |
Authors: | SIRQUEIRA, Thaina Dias de Freitas |
Advisor: | FITTIPALDI, Marco Aurélio Sanches |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Merchandising;Estoques;Redução |
Issue Date: | 10-Dec-2021 |
Publisher: | 155 |
Citation: | SIRQUEIRA, Thaina Dias de Freitas. Merchandising para redução de estoque de água desmineralizada. Orientador: Marco Aurélio Sanches Fittipaldi. 2021. 23 f. Trabalho de graduação (Tecnologia em Gestão Comercial) - Faculdade de Tecnologia de Itaquaquecetuba, Itaquaquecetuba, 2021. |
Abstract: | O uso do merchandising e de ferramentas de marketing são de grande
importância no ponto de venda uma vez que, o produto exposto deve
acompanhar uma abordagem com informações claras, para ter giro e
consequente reposição. Detectou-se em uma loja de rede de mercados um
estoque de 1.328 itens de água desmineralizada. Assim, o objetivo da
pesquisa foi reduzir a quantidades de produtos no estoque utilizando ações
de merchandising. Por meio de uma pesquisa-ação a intervenção foi
realizada no mês de fevereiro. As ações de merchandising utilizadas foram
ponta de gôndola, uso de folders, gargaleiras, ilha com assentos e a criação
de uma árvore de Natal com os produtos. Como resultado o estoque foi
reduzido em 85,55%. Pequenas empresas também podem se apropriar
destas ações simples para chamar a atenção do consumidor e incentivá-lo a
comprar o produto em exposição. The use of merchandising and marketing tools is crucial at the point of sale, as the product on display must be clearly displayed to ensure turnover and subsequent replenishment. A stock of 1,328 demineralized water items was detected in a supermarket chain store. Thus, the objective of the study was to reduce the amount of products in stock through merchandising initiatives. Through action research, the intervention was carried out in February. The merchandising initiatives used included end-of-shelf displays, flyers, shelf displays, island seating, and the creation of a Christmas tree with products. As a result, inventory was reduced by 85.55%. Small businesses can also employ these simple initiatives to attract consumers' attention and encourage them to purchase the product on display. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9595 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestaocomercial_2021_2_ thainadiasdefreitassirqueira_merchandisingparareducaodeestoquedeagua desmineralizada.pdf Restricted Access | 994.54 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.