Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6278
Title: | Distribuição física de calçados femininos produzidos em franca – SP com foco no estilo de consumo e demanda na cidade de Passos - MG |
Other Titles: | Physical distribution of women's footwear produced in Franca – SP focusing on style of consumption and demand in the city of Passos - MG |
Authors: | BOLZANI, Bercson |
Advisor: | DANDARO, Fernando |
Other contributor: | UZUM, Maria Luiza Cervi SALOMÃO, Ana Cláudia Nery |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Calçados;Distribuição física do estoque;Serviço ao cliente |
Issue Date: | 21-Jul-2014 |
Publisher: | 109 |
Citation: | BOLZANI, Bercson. A Distribuição Fisica De Calçados Femininos Produzidos Em Franca – SP com foco no estilo de consumo e demanda na cidade de Passos – MG, 2014. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Gestão da Produção Industrial) - Faculdade de Tecnologia " Dr. Thomaz Novelino”, Franca, 2021. |
Abstract: | Para a sobrevivência de qualquer empresa, é necessário que seus processos de
compras, produção, distribuição e outras operações estejam alinhados ao negócio e
principalmente às necessidades ideais de seu mercado para garantir a satisfação de
seu cliente. Atualmente, essa satisfação é identificada como o grau de nível de
serviço e a logística empresarial é a principal ferramenta para a conquista de tal
objetivo. A proposta para este trabalho é conhecer os processos logísticos,
identificar e analisar os meios e canais de distribuição e propor um modelo
adequado de distribuição física de calçados para a cidade de Passos, MG,
garantindo um diferencial no atendimento ao cliente, proporcionando-lhe maior
satisfação e comodidade. Essa forma de gestão ideal foi identificada através de
pesquisa de campo realizada na cidade de Passos, MG, com consumidores de
calçados de sexo feminino analisando dessa forma seu perfil e propondo para esse
público uma distribuição física adequada às necessidades do mercado. Para atender
de forma eficiente e com diferencial no atendimento ao cliente que proporcione uma
maior satisfação, esse público espera uma distribuição física de calçados com fluxo
de reposição constante, modelos diferenciados que acompanham as tendências da
moda, preço acessível e atendimento personalizado em termos de relacionamento,
prazos, pagamento e entrega do produto. For the survival of any company, it is necessary that its processes of purchasing, production, distribution and other operations are aligned to the business and especially to the needs of the market to ensure the satisfaction of the customer. Currently, this satisfaction is identified as the degree of service level and logistics business is the main tool for achieving this goal. The proposal for this work is to know the logistic processes, identify and analyze the means and channels of distribution and propose an appropriate model for the physical distribution of footwear for the city of Passos, MG.This will ensure a differential in customer service, providing the customer with greater satisfaction and convenience. This ideal form of management was identified through field research conducted in the city of Passos, MG . This research analized the profile of the feminine public and it proposed an appropriate distribution of footwear according to the necessities of this specific public. To meet efficiently with their needs it is necessary to offer excellence in customer service . That audience expects aphysical distribution of footwear with a constant flow of replacement, different models that follow fashion trends, affordable and personalized service in terms of relationship , deadlines, payment and product delivery. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6278 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TG bercson.pdf Restricted Access | 27.57 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.