Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5901
Title: O papel das redes sociais nas eleições presidenciais
Authors: SILVA, Bruno Araújo
Advisor: CASSEMIRO, Flávia Paes do Amaral
type of document: Artigo científico
Keywords: Redes sociais;Marketing
Issue Date: Jun-2021
Publisher: 172
Citation: SILVA, B. A. da. O papel das redes sociais nas eleições presidenciais, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2021
Abstract: O artigo a seguir, busca analisar o papel das redes sociais como ferramenta de campanha eleitoral no ano de 2018, buscando evidenciar o quão esse meio de comunicação pode ser influente no meio político, através de pesquisas e questionários com a finalidade de descobrir como determinado candidato se tornou tão popular, mostrando que uma campanha através dessas mídias têm um peso enorme e influenciam muito o processo eleitoral.
The following article seeks to analyze the role of social networks as an electoral campaign tool in the year 2018, seeking to show how this means of communication can be influential in the political environment, through surveys and questionnaires in order to find out how a particular candidate has become so popular, showing that a campaign through these media carries enormous weight and greatly influences the electoral process
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5901
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marketing_2021_1_brunoaraujodasilva_opapeldasredessociais.pdf
  Restricted Access
437.57 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.