Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40190
Title: Os desafios da produção de alimentos orgânicos
Other Titles: The challenges of organic food production
Authors: RAMALHO, Abraão Isaac Silva
DOMINGUES, Egli Vassoler
MAESTRO, Fátima Aparecida
Advisor: GODOY, Lisandra Cunha
FÁVARO, Cecília Giolo
type of document: Monografia
Keywords: Agricultura orgânica;Agronegócio
Issue Date: 2019
Publisher: 151
Citation: RAMALHO, Abraão Isaac Silva et al. Os desafios da produção de alimentos orgânicos, 2019. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Agronegócio) - Escola Técnica Estadual Prof. Ídio Zucchi - Bebedouro, SP, 2019.
Abstract: Nos últimos anos, com o crescente consumo de alimentos mais naturais e o interesse da população em introduzir hábitos saudáveis em sua vida, têm surgido questionamentos sobre a competitividade de produtos orgânicos em relação a outras fontes de alimentos como os convencionais, transgênicos, ecológicos e outros. Apesar do grande progresso da produção agroecológica frente à agricultura convencional, ainda há muito a ser feito para que haja maior conscientização e consumo dos alimentos orgânicos. Com a aprovação de leis e instruções normativas específicas para o desenvolvimento deste mercado, o governo brasileiro tem promovido um ambiente cada vez mais favorável para o cultivo e a comercialização de produtor orgânicos. Assim, constituiu-se objetivo deste trabalho, analisar os desafios da produção de alimentos orgânicos e identificar os fatores relevantes na decisão de compra e o consumo de alimentos orgânicos. ABSTRACT In recent years, with the growing consumption of more natural foods and the population's interest in introducing healthy habits into their lives, questions have arisen about the competitiveness of organic products in relation to other food sources such as conventional, genetically modified, ecological, and others. Despite the great progress of agroecological production compared to conventional agriculture, much remains to be done to increase awareness and consumption of organic foods. With the approval of specific laws and regulations for the development of this market, the Brazilian government has promoted an increasingly favorable environment for the cultivation and marketing of organic products. Thus, the objective of this work was to analyze the challenges of organic food production and identify the relevant factors in the decision to purchase and consume organic foods
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40190
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tecnicoemagronegocio_2019_abraaoisramalho_osdesafiosdaproducaodealimentos.pdf
  Restricted Access
2.7 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.