Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39196
Title: Branding estratégico: construindo identidade e valores de marca no mercado competitivo
Other Titles: Strategic branding: building brand identity and values in a competitive market
Authors: MELO, Pedro Henrique Alves de
SILVA, Miguel Henrique Melo da
STRADIOTTO, Gabriel Henrique Moura
Advisor: FAVORETO, João Francisco
type of document: Monografia
Keywords: Marcas;Marketing estratégico
Issue Date: 5-Dec-2024
Publisher: 234
Citation: MELO, Pedro Henrique Alves de; SILVA, Miguel Henrique Melo da; STRADIOTTO, Gabriel Henrique Moura. Branding Estratégico: construindo identidade e valores de marca no mercado competitivo, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Etec Ferrucio Humberto Gazzetta, Nova Odessa, 2024.
Abstract: Esta pesquisa examina a noção de branding no âmbito empresarial e sua importância para o êxito de uma organização. A pesquisa examina como essa ferramenta tem o potencial de modificar a visão dos consumidores, fortalecer a fidelidade à marca e potencializar o rendimento financeiro das empresas. Em mercados acirrados, uma marca robusta se sobressai como um fator decisivo. O estudo apresenta estudos de caso de marcas de sucesso e debate as estratégias de administração de marcas atuais. Adicionalmente, discute a função das mídias sociais, a adequação do branding às transformações do mercado e a relevância da consistência na comunicação. O trabalho também investiga perspectivas futuras, como as consequências de tecnologias emergentes, como a realidade aumentada e a inteligência artificial. Essas análises oferecem uma visão abrangente e insights valiosos para acadêmicos e profissionais da área.
This study examines the notion of branding in the business context and its importance for the success of an organization. The research examines how this tool has the potential to change consumers' views, strengthen brand loyalty and enhance companies' financial performance. In fierce markets, a robust brand stands out as a decisive factor. The study presents case studies of successful brands and discusses current brand management strategies. Additionally, it discusses the role of social media, the adequacy of branding to market transformations and the relevance of consistency in communication. The work also investigates future perspectives, such as the consequences of emerging technologies, such as augmented reality and artificial intelligence. These analyzes offer a comprehensive view and valuable insights for academics and professionals in the field.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39196
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marketing_2024_2_Miguel Henrique Silva_Branding Estratégico_TA.pdf
  Restricted Access
878.37 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
Marketing_2024_2_Miguel Henrique Silva_Branding Estratégico.pdf606.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.