Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39169
Title: Análise da viabilidade econômico-financeira para a implantação de um e-commerce de autopeças
Other Titles: Analysis of the economic and financial viability of implementing an e-commerce platform for auto parts
Authors: SANTOS, Edmar Luiz dos
SANTOS, Thais Roberta da Silva
Advisor: OLIVA, Flávio Alberto
Other contributor: MANFRÉ, Edson Roberto
BRIGUENTI, Thais Silva
type of document: Plano de Negócios
Keywords: Análise financeira;Logistica empresarial;Negócios - Plano
Issue Date: 27-Nov-2023
Publisher: 157
Citation: SANTOS, Edmar Luiz dos; SANTOS, Thais Roberta da Silva. Análise da viabilidade econômico-financeira para a implantação de um e-commerce de autopeças. Orientador: Flávio Alberto Oliva. 2023. 61 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Presidente Prudente, Presidente Prudente, SP, 2023.
Abstract: A pandemia do COVID-19 fez com que as pessoas tivessem outro meio de se comunicar e até mesmo fazer suas compras. Viabilizando o mercado e-commerce, que está em uma constante ascensão, gerando a oportunidade de criar uma empresa de vendas de peças automotivas em um mercado totalmente digital. O estudo aborda uma análise de funcionamento do varejo de peças automotivas, totalmente digital onde o consumidor realiza suas compras pela internet. A loja será somente virtual com local de estoque físico para as peças. Para alcançar os objetivos traçados é efetuado um estudo de viabilidade econômico-financeira para a implantação do e-commerce no ramo automotivo, com uma metodologia exploratória com pesquisa bibliográfica. Ao efetivar a análise é possível avaliar se o plano de negócio é viável financeiramente.
The COVID-19 pandemic has given people another way to communicate and even shop. This has enabled the e-commerce market, which is constantly growing, generating the opportunity to create a company selling automotive parts in a completely digital market. The study addresses an analysis of the functioning of a fully digital automotive parts retail business where the consumer makes their purchases online. The store will be exclusively virtual with a physical stock location for the parts. To achieve the objectives set, an economic-financial feasibility study is carried out for the implementation of e-commerce in the automotive sector, using an exploratory methodology with bibliographic research. By carrying out the analysis, it is possible to assess whether the business plan is financially viable.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39169
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaoempresarial_2023_2_edmarlsantos_analisedaviabilidadeeconomicofinanceira.pdf
  Restricted Access
1.52 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.