Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38318
Title: Stomp your friends
Authors: SILVA, Asafe Emanuel Matos Gama da
MELLO, Diogo Ceribelli
CRUZ, Fabiano de Souza Monteiro
COLONI, Rafael Luis Ramos
Advisor: GOMES, Rafael Martins
Other contributor: GOMES, Rafael Martins
SABINO, Marcio Rodrigues
ARMELIN, Sandro Roberto
type of document: Monografia
Keywords: Desenvolvimento de software;Jogos eletrônicos
Issue Date: 2-Dec-2020
Publisher: 163
Citation: SILVA, Asafe Emanuel Matos Gama da et al. Stomp your friends. 2020. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia de Mogi Mirim, Mogi Mirim, 2020.
Abstract: Este documento descreve o desenvolvimento de um jogo utilizando a tecnologia Construct 3. Com o crescimento exponencial da área de jogos eletrônicos no mundo todo, este trabalho preocupa-se em utilizar a tecnologia para prover aprendizado e experiência aos envolvidos no desenvolvimento, além de entretenimento ao usuário final. Para isso, foram cobertas duas jornadas: uma voltada à história dos jogos, onde demonstramos de onde vem este termo e como se tornou tão grande mundialmente, assim como falaremos sobre o assunto no mercado, arte e jogos no dia a dia; e uma voltada ao desenvolvimento, onde serão apresentadas as tecnologias envolvidas no sistema; as metodologias empregadas no desenvolvimento; os requisitos funcionais e não-funcionais que descrevem o escopo do projeto; a implementação; resultados; e as considerações finais.
This document describes the development of a game using Construct 3 technology. With the exponential growth of the area of electronic games worldwide, this work is concerned with using technology to provide learning and experience to those involved in development, in addition to entertainment to the end user. For this, two paths were covered: one focused on the history of games, where we demonstrate where this term comes from and how it has become so big worldwide, as well as we will talk about the subject in the market, art and games on a daily basis; and one focused on development, where the technologies involved in the system will be presented; the methodologies used in the development; the functional and non functional requirements that describe the scope of the project; the implementation; results; and final considerations.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38318
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
STOMP YOUR FRIENDS.pdf
  Restricted Access
STOMP YOUR FRIENDS3.63 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.