Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37931| Title: | Metaverso: experiência no virtual |
| Other Titles: | Metaverse: experience in the virtual world |
| Authors: | JACOB, Elisângela Pulcini |
| Advisor: | LIMA, Patrícia Cristina de |
| Other contributor: | BONETTE, Luiz Rodrigo HUERTAS, Márcio |
| type of document: | Artigo Científico |
| Keywords: | Realidade virtual;Tecnologia;Tecnologia da comunicação |
| Issue Date: | 30-Nov-2022 |
| Publisher: | 173 |
| Citation: | JACOB, Elisângela Pulcini. Metaverso: experiência no virtual, 2022. Trabalho de Graduação (Curso Superior em Marketing) - Fatec Nilo de Stéfani, Jaboticabal, 2022. |
| Abstract: | Este artigo traz conhecimentos através do trabalho de pesquisa, bem como, a compreensão das
novas formas de pensar e construir o conhecimento por meio das tecnologias digitais virtuais,
principalmente o metaverso. Para tanto, iniciaremos com questões e reflexões sobre as
utilidades, vantagens e desvantagens que se tem ao entra nesse mundo imersivo do metaverso,
então faremos considerações sobre a aprendizagem a partir das tecnologias que possam estar
relacionadas com o mesmo, por meio das pesquisas, da explanação de conteúdos e dados. This article presents knowledge gained through research, as well as an understanding of new ways of thinking and constructing knowledge through virtual digital technologies, especially the metaverse. To that end, we will begin with questions and reflections on the uses, advantages, and disadvantages of entering this immersive world of the metaverse, then we will consider learning from technologies that may be related to it, through research, explanation of content and data. |
| URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37931 |
| Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Elisangela Pulcini Jacob.pdf | 413.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.