Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37397
Title: Um estudo nas empresas Toca do Açai, Shop dos Alarmes, Todo Teto Casa & Construção e STMA Automação
Other Titles: A study in the companies Toca do Açai, Shop dos Alarmes, Todo Teto Casa & Construção and STMA Automação
Authors: PEREIRA, Josiane Raquel
Advisor: SILVA, Silvânia Soares da
Other contributor: SANTOS, Silvânia Soares da Silva
TAMASHIRO, Helenita Rodrigues da Silva
PINTO, Giuliano Scombatti
type of document: Plano de Negócios
Keywords: Administração;Empresas
Issue Date: 23-Jun-2021
Publisher: 176
Citation: PEREIRA, Josiane Raquel. Um estudo nas empresas Toca do Açai, Shop dos Alarmes, Todo Teto Casa & Construção e STMA Automação. 2021. Plano de Negócios (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Sertãozinho "Dep. Waldyr Alceu Trigo", Sertãozinho, 2021.
Abstract: A empresa STMA é uma prestadora de serviço na área de automação, cujo público-alvo são usinas. Com 7 anos de história a empresa executa serviços de qualidade e para poder garantir a satisfação de seus clientes A empresa está localizada em Sertãozinho, é uma empresa pequena e ainda não tem um sistema ERP implantado para otimizar processos, para isso será implantado um sistema para melhorar os processos da área financeira, dando mais qualidade e rapidez ao serviço. De acordo com Kotler e Keller (2012, p. 9), "a proposta de valor intangível é materializada por uma oferta, que pode ser uma combinação de produtos, serviços, informações e experiências". O prazo de retorno é a curto prazo, pois por ser uma pequena empresa e com poucos funcionários, não há necessidade de um software tão elaborado.
STMA is an automation service provider targeting power plants. With seven years of experience, the company delivers quality services and, to ensure customer satisfaction, is located in Sertãozinho. It is a small company that does not yet have an ERP system in place to optimize processes. Therefore, a system will be implemented to improve financial processes, improving service quality and speed. According to Kotler and Keller (2012, p. 9), "the intangible value proposition is embodied by an offering, which can be a combination of products, services, information, and experiences." The payback period is short, as the company is small and has few employees, so there is no need for such elaborate software.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37397
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestao_empresarial_2021_1_josiane_raquel_pereira_um_estudo_nas_empresas.pdf
  Restricted Access
959.58 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.