Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37338
Title: QUIZ AI: aprendizado dinâmico com gamificação e inteligência artificial
Other Titles: AI QUIZ: dynamic learning with gamification and artificial intelligence
Authors: SANCHEZ, Júlia Abenza
Advisor: DEZANI, Henrique
DEZANI, Adriana Alvaranga
Other contributor: SILVA, Marildo Domingos da
REBOUÇAS, Elias Mantovan
type of document: Artigo Científico
Keywords: Ensino e aprendizagem;Ensino por computador;Inteligência artificial
Issue Date: 1-Jul-2025
Publisher: 121
Citation: SANCHEZ, Júlia Abenza. QUIZ AI: aprendizado dinâmico com gamificação e inteligência artificial. 2025. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2025.
Abstract: Em um cenário no qual professores vêm buscando métodos de ensino que sejam dinâmicos, a tecnologia tem se mostrado uma aliada importante para engajar os estudantes. Este trabalho busca desenvolver um aplicativo de quiz (perguntas e respostas) que possui como finalidade criar quizzes personalizados, seja manualmente ou com geração automática utilizando inteligência artificial. Com o objetivo de proporcionar uma experiência lúdica em salas de aula, o aplicativo será desenvolvido utilizando tecnologias modernas e inteligência artificial, focando em uma interface intuitiva. Espera-se que a aplicação contribua de forma significativa para o ensino dos alunos, demonstrando o impacto positivo da gamificação e da inteligência artificial no contexto educacional.
In a scenario where teachers are looking for dynamic teaching methods, technology has proved to be an important ally in engaging students. This project aims to develop a quiz application designed to create personalized quizzes, either manually or with automatic generation using artificial intelligence. With the goal of providing a playful experience in classrooms, the application will be developed using modern technologies and artificial intelligence, focusing on an intuitive interface. It is expected that the application will make a significant contribution to students’ learning, demonstrating the positive impact of gamification and artificial intelligence in the educational context.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37338
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
analiseedesenvolvimentodesistemas_2025_1_juliaabenzasanchez_quizaiaprendizadodinamicocomgamificacao.pdf
  Restricted Access
2.14 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.