Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37338| Title: | QUIZ AI: aprendizado dinâmico com gamificação e inteligência artificial |
| Other Titles: | AI QUIZ: dynamic learning with gamification and artificial intelligence |
| Authors: | SANCHEZ, Júlia Abenza |
| Advisor: | DEZANI, Henrique DEZANI, Adriana Alvaranga |
| Other contributor: | SILVA, Marildo Domingos da REBOUÇAS, Elias Mantovan |
| type of document: | Artigo Científico |
| Keywords: | Ensino e aprendizagem;Ensino por computador;Inteligência artificial |
| Issue Date: | 1-Jul-2025 |
| Publisher: | 121 |
| Citation: | SANCHEZ, Júlia Abenza. QUIZ AI: aprendizado dinâmico com gamificação e inteligência artificial. 2025. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2025. |
| Abstract: | Em um cenário no qual professores vêm buscando métodos de ensino que sejam dinâmicos, a tecnologia tem se mostrado uma aliada importante para engajar os estudantes. Este trabalho busca desenvolver um aplicativo de quiz (perguntas e respostas) que possui como finalidade criar quizzes personalizados, seja manualmente ou com geração automática utilizando inteligência artificial. Com o objetivo de proporcionar uma experiência lúdica em salas de aula, o aplicativo será desenvolvido utilizando tecnologias modernas e inteligência artificial, focando em uma interface intuitiva. Espera-se que a aplicação contribua de forma significativa para o ensino dos alunos, demonstrando o impacto positivo da gamificação e da inteligência artificial no contexto educacional. In a scenario where teachers are looking for dynamic teaching methods, technology has proved to be an important ally in engaging students. This project aims to develop a quiz application designed to create personalized quizzes, either manually or with automatic generation using artificial intelligence. With the goal of providing a playful experience in classrooms, the application will be developed using modern technologies and artificial intelligence, focusing on an intuitive interface. It is expected that the application will make a significant contribution to students’ learning, demonstrating the positive impact of gamification and artificial intelligence in the educational context. |
| URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37338 |
| Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| analiseedesenvolvimentodesistemas_2025_1_juliaabenzasanchez_quizaiaprendizadodinamicocomgamificacao.pdf Restricted Access | 2.14 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.