Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37222
Title: ASSOMA: Assistente de Manutenções e Orçamentos
Other Titles: ASSOMA: Maintenance and Budget Assistant
Authors: CAYOLA, Bruno Henrique Caballero
NOLLI, Bruno Melo Bonalume
SILVA, Guilherme Evangelista Paixão da
ALVES, Lucas Henrique Esteves
PAULINO, Rafhael César Araújo
ALMEIDA, Thiago Fernandes
Advisor: MOURA, Lúcia Helena Zotto de
type of document: Artigo Científico
Keywords: Desenvolvimento de software;Sistema de comunicação
Issue Date: Dec-2024
Publisher: 220
Citation: CAYOLA, Bruno et al. ASSOMA: Assistente de Manutenções e Orçamentos. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Desenvolvimento de Sistemas) - ETEC Parque Belém, São Paulo, 2024.
Abstract: O aplicativo móvel permitirá aos usuários marcar orçamentos, visualizar resultados, aprovar reparos e comprar periféricos. O programa para PC possibilitará à equipe de assistência técnica gerenciar requisições de orçamento, aprovações, e pedidos de periféricos. O objetivo é aumentar a eficiência no processo de solicitação e aprovação de reparos, melhorar a comunicação entre a assistência técnica e os clientes, facilitar o acompanhamento do progresso do conserto para os clientes, e expandir os serviços oferecidos pela assistência técnica. Recursos de segurança robustos serão implementados para proteger os dados dos clientes e garantir transações seguras.
Description: This work describes the development of a digital solution aimed at simplifying the process of scheduling estimates, tracking and approving repairs, and purchasing peripherals for mobile devices. The project is divided into two main parts: the development of a mobile application and a PC program dedicated to technical support. The mobile application will allow users to schedule estimates, view results, approve repairs, and purchase peripherals. The PC program will enable the technical support team to manage estimate requests, approvals, and peripheral orders. The goal is to increase efficiency in the repair request and approval process, improve communication between technical support and customers, facilitate tracking of repair progress for customers, and expand the services offered by technical support. Robust security features will be implemented to protect customer data and ensure secure transactions.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37222
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mtec_des_de_sis_2024_2_bruno_cayola_assoma_assistente_de_manutencoes_e_orcamentos.pdf
  Restricted Access
861.54 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.