Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMOURA, Lúcia Helena Zotto de-
dc.contributor.authorCAYOLA, Bruno Henrique Caballero-
dc.contributor.authorNOLLI, Bruno Melo Bonalume-
dc.contributor.authorSILVA, Guilherme Evangelista Paixão da-
dc.contributor.authorALVES, Lucas Henrique Esteves-
dc.contributor.authorPAULINO, Rafhael César Araújo-
dc.contributor.authorALMEIDA, Thiago Fernandes-
dc.date.accessioned2025-10-23T19:27:35Z-
dc.date.available2025-10-23T19:27:35Z-
dc.date.issued2024-12-
dc.identifier.citationCAYOLA, Bruno et al. ASSOMA: Assistente de Manutenções e Orçamentos. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Desenvolvimento de Sistemas) - ETEC Parque Belém, São Paulo, 2024.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/37222-
dc.descriptionThis work describes the development of a digital solution aimed at simplifying the process of scheduling estimates, tracking and approving repairs, and purchasing peripherals for mobile devices. The project is divided into two main parts: the development of a mobile application and a PC program dedicated to technical support. The mobile application will allow users to schedule estimates, view results, approve repairs, and purchase peripherals. The PC program will enable the technical support team to manage estimate requests, approvals, and peripheral orders. The goal is to increase efficiency in the repair request and approval process, improve communication between technical support and customers, facilitate tracking of repair progress for customers, and expand the services offered by technical support. Robust security features will be implemented to protect customer data and ensure secure transactions.pt_BR
dc.description.abstractO aplicativo móvel permitirá aos usuários marcar orçamentos, visualizar resultados, aprovar reparos e comprar periféricos. O programa para PC possibilitará à equipe de assistência técnica gerenciar requisições de orçamento, aprovações, e pedidos de periféricos. O objetivo é aumentar a eficiência no processo de solicitação e aprovação de reparos, melhorar a comunicação entre a assistência técnica e os clientes, facilitar o acompanhamento do progresso do conserto para os clientes, e expandir os serviços oferecidos pela assistência técnica. Recursos de segurança robustos serão implementados para proteger os dados dos clientes e garantir transações seguras.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Técnico em Desenvolvimento de Sistemaspt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher220pt_BR
dc.subjectDesenvolvimento de softwarept_BR
dc.subjectSistema de comunicaçãopt_BR
dc.subject.otherInformação e Comunicaçãopt_BR
dc.titleASSOMA: Assistente de Manutenções e Orçamentospt_BR
dc.title.alternativeASSOMA: Maintenance and Budget Assistantpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dcterms.type-pt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mtec_des_de_sis_2024_2_bruno_cayola_assoma_assistente_de_manutencoes_e_orcamentos.pdf
  Restricted Access
861.54 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.