Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36880
Title: Marketing infantil e sua força na publicidade
Other Titles: Children's marketing and its strength in advertising
Authors: LIMA, Bruno Vinícius da Silva
CONCEIÇÃO, Carolina Januário
SILVA, Daniele Lemes da
SANTOS, Rosiane Vilela
Advisor: UZAE, Luciana Magalhães de Resende
VIANA, Nayara Carolina Ribeiro Tavares
type of document: Artigo Científico
Keywords: Publicidade;Crianças;Marketing
Issue Date: 2015
Publisher: 151
Citation: LIMA, Bruno Vinícius da Silva et al. Marketing infantil e sua força na publicidade, 2015. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual Prof. ìdio Zucchi - Bebedouro, SP, 2015.
Abstract: Este artigo realizou um levantamento bibliográfico sobre o tema relacionado à publicidade infantil e o uso excessivo das propagandas de televisão sobre as crianças. Como metodologia utilizou a pesquisa de campo com a abordagem quantitativa. Foram realizadas entrevistas com o público-alvo considerando perguntas com alternativas cujos resultados demonstram que a maioria do público infantil fica maior parte do seu tempo expostas a televisão. ABSTRACT This article conducted a literature review on the topic of advertising to children and the excessive use of television advertising aimed at children. The methodology used field research with a quantitative approach. Interviews were conducted with the target audience, considering open-ended questions. The results demonstrate that most children spend most of their time watching television.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36880
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tecnicoemadministracao_2015_brunovdaslima_marketinginfantilesuaforcanapublicidade.pdf
  Restricted Access
1.16 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.