Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36656| Title: | Educação ambiental não formal: resíduos e as adversidades ambientais |
| Other Titles: | Non-formal environmental education: waste and environmental adversities |
| Authors: | ANDRADE, Priscila da Silva |
| Advisor: | GARCIA FILHO, Baltasar Fernandes |
| Other contributor: | DUDA, Rose Maria SILVA, João Roberto da |
| type of document: | Monografia |
| Keywords: | Educação ambiental;Educação. |
| Issue Date: | 17-Nov-2023 |
| Publisher: | 173 |
| Citation: | ANDRADE, Priscila da Silva. Educação ambiental não formal: resíduos e as adversidades ambientais, 2023. Trabalho de Graduação (Curso Superior em Gestão Ambiental) - Fatec Nilo de Stéfani, Jaboticabal, 2023. |
| Abstract: | Este trabalho busca analisar a importância de se trabalhar a educação ambiental nas suas
diferentes esferas, o que colabora para o aprofundamento do modo como se dá a relação entre
a educação ambiental formal e a educação ambiental não formal. A Educação não formal é
entendida como ações com o propósito de colaborar com trabalhos voluntários didáticos em
benefícios às ações que não necessita de uma educação escolar. A ideia é aplicar um
questionário com a elaboração de perguntas correlacionadas á educação ambiental, e suas
adversidades em questão de resíduos. Buscamos investigar o conhecimento sobre a educação
ambiental de residentes do bairro Residencial, no município de Jaboticabal-SP. Com isso foi
possível saber como a falta de informação e de incentivo de projetos ambientais se destina à
atitudes desfavoráveis das áreas escolhidas a qual foram pesquisadas. Consideramos que a
falta de consciência e educação comportamental é a principal causa sobre a realidade
destinada ao descarte incorreto de resíduos naquele local. This work seeks to analyze the importance of working on environmental education in its different spheres, which helps to deepen the relationship between formal environmental education and non-formal environmental education. Non-formal education is understood as actions with the purpose of collaborating with voluntary didactic work to benefit actions that do not require school education. The idea is to apply a questionnaire with the elaboration of questions related to environmental education, and its adversities in terms of waste. We sought to investigate the knowledge about environmental education of residents in a neighborhood in the city of Jaboticabal-SP. This made it possible to find out how the lack of information and encouragement for environmental projects leads to unfavorable attitudes in the chosen areas in which they were researched. We consider that the lack of awareness and behavioral education is the main cause of the reality of incorrect waste disposal at that location. |
| URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/36656 |
| Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| TG GA - Priscila da Silva Andrade.pdf Restricted Access | 665.67 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.