Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34843
Title: CodeJourney: aplicativo de aprendizado de programação
Other Titles: CodeJourney: Programming Learning App
Authors: VALIAS, Lucas Gradilone
Advisor: BEZERRA, Danilo dos Santos
Other contributor: FELIX, Diego Neri de Souza
PAZETTI, José Augusto Theodosio
type of document: Monografia
Keywords: Educação;Linguagem de programação
Issue Date: 28-Jun-2025
Publisher: 005
Citation: VALIAS, Lucas Gradilone. CodeJourney: aplicativo de aprendizado de programação, 2025. Trabalho de conclusão de curso ( Curso Superior de Tecnologia em Sistemas para Internet) - Faculdade de Tecnologia Baixada Santista, Rubens Lara, Santos, 2025
Abstract: O CodeJourney é um aplicativo desenvolvido com o objetivo de auxiliar estudantes e profissionais da área de tecnologia da informação no aprendizado de lógica e linguagens de programação. A proposta é tornar o processo de estudo mais interativo e envolvente, utilizando uma abordagem gamificada que estimula o progresso por meio de desafios e recompensas. A aplicação oferece trilhas de aprendizado que vão do nível básico ao avançado, permitindo que o usuário evolua conforme supera os obstáculos propostos. Além disso, busca incentivar a prática contínua e pode ser usada como ferramenta pedagógica em ambientes educacionais, promovendo maior engajamento em sala de aula.
CodeJourney is an application developed with the goal of assisting students and IT professionals in learning programming logic and languages. The project aims to make the study process more interactive and engaging by using a gamified approach that encourages progress through challenges and rewards. The app offers learning paths ranging from beginner to advanced levels, allowing users to advance as they overcome proposed tasks. Additionally, it promotes continuous practice and can be used as an educational tool in classroom settings, fostering greater engagement among students. The experience is personalized, and the content is structured gradually to provide efficient, playful, and accessible learning.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34843
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
codejourney.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.