Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34320
Title: Move on: aplicação para academia
Other Titles: Move on: gym app
Authors: PEREIRA, Carolina Garcia
AGUIAR, Isadora Garcia Morgan de
Advisor: SILVA, Alexandre Gomes da
type of document: Artigo Científico
Keywords: Academias de ginástica;usabilidade
Issue Date: Jun-2025
Publisher: 109
Citation: PEREIRA, Carolina Garcia; AGUIAR, Isadora Garcia Morgan de. Move on: aplicação para academia, 2025. Trabalho de Conclusão de Curso. (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Fatec Franca. “Dr. Thomaz Novelinho”, 2025
Abstract: O projeto MoveOn tem como objetivo desenvolver a prototipação do sistema MoveOn, que permite aos alunos de uma academia consultar a forma correta de execução de exercícios, sem a necessidade de esperar por orientação direta de um professor. Projeto realizado como trabalho de conclusão de curso de Análise e Desenvolvimento de sistemas para a Faculdade de Tecnologia de Franca - FATEC. O problema identificado foi a alta dependência dos alunos em relação ao instrutor da academia para verificar como realizar determinados exercícios contidos em sua ficha de treino. Desenvolvido através de observações e pesquisas com pessoas que frequentam ativamente academias. O protótipo de alta fidelidade visa melhorar a autonomia dos alunos no aprendizado da execução correta dos exercícios e otimizar a utilização do espaço e do tempo da academia.
The MoveOn project aims to develop the prototype of the MoveOn system, which allows students in a gym to consult the correct way to perform exercises, without the need to wait for direct guidance from a teacher. The project was carried out as a final project for the Systems Analysis and Development course at the Franca Technology College (FATEC). The problem identified was the high dependence of students on the gym instructor to check how to perform certain exercises contained in their training form. It was developed through observations and research with people who actively attend gyms. The high-fidelity prototype aims to improve students' autonomy in learning how to perform exercises correctly and to optimize the use of space and time in the gym.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34320
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ads_2025_1_carolinagarciapereira_isadoragarciamorgandeaguiar_aplicacaoparaacademia.pdf
  Restricted Access
1.7 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.