Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33985
Title: | Desenvolvimento de loja virtual utilizando plataforma de e-commerce para catálogo de semi-jóias: Silver & Gold |
Other Titles: | Development of a virtual store using an e-commerce platform for a catalog of semi-jewels: Silver & Gold |
Authors: | SILVA, Israel Renan Ribeiro da TRINDADE, Istefani Bispo BARRIOS, Gustavo Poli |
Advisor: | SCHMIDT, Aline Priscila |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Comércio eletrônico;Marketing on-line;Web sites |
Issue Date: | 11-Jun-2025 |
Publisher: | 098 |
Citation: | SCHMIDT, Aline Priscila; SILVA, Israel Renan Ribeiro da; TRINDADE, Istefani Bispo; BARRIOS, Gustavo Poli. Desenvolvimento de loja virtual utilizando plataforma de e-commerce para catálogo de semi-jóias: Silver & Gold. 2025. 30 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática para Internet) - Etec Philadelpho Gouvêa Netto, São José do Rio Preto, 2025. |
Abstract: | O presente trabalho aborda o desenvolvimento de um site de e commerce para a venda de semijoias, explorando um setor em expansão no
Brasil impulsionado pela digitalização do comércio e pela mudança nos hábitos
de consumo após a pandemia de COVID-19. Identifica-se como problema central
a dificuldade de pequenas marcas se consolidarem no ambiente digital
competitivo, o que exige estratégias bem definidas de marketing, usabilidade e
atendimento ao cliente. O objetivo principal consiste em analisar a viabilidade e
os fatores determinantes para o sucesso de uma loja virtual de semijoias. Para
isso, adota-se uma metodologia baseada em revisão bibliográfica e análise de
casos reais no setor de moda e acessórios. A pesquisa conclui que um design
atrativo, combinado com estratégias digitais eficazes e atendimento eficiente, é
essencial para aumentar a visibilidade e consolidar marcas no e-commerce This paper addresses the development of an e-commerce website for the sale of costume jewelry, exploring a growing sector in Brazil driven by the digitalization of commerce and the change in consumer habits after the COVID 19 pandemic. The central problem identified is the difficulty of small brands to consolidate themselves in the competitive digital environment, which requires well-defined marketing, usability, and customer service strategies. The main objective is to analyze the viability and the determining factors for the success of an online costume jewelry store. To this end, a methodology based on a bibliographic review and analysis of real cases in the fashion and accessories sector is adopted. The research concludes that an attractive design, combined with effective digital strategies and efficient service, is essential to increase visibility and consolidate brands in e-commerce. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33985 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tecnico_informatica_para_internet_2025_1_Desenvolvimento de loja virtual utilizando plataforma de e-commerce para catálogo de semi-jóias_Israel_Silva.pdf | 1.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.