Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33410
Title: | Projeto de revitalização do “pranchetário” (d-07) |
Authors: | FERNANDES, Amanda Teixeira THEODORO, Cléo Negri SANTOS, Júlia Carvalho FERRO, Larissa MORAES, Mirela Lourençon de MORAIS, Rafaela Fernandes |
Advisor: | PAULA FILHO, Pedro Norberto de SOUZA, Renata Ferraz de |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Ergonomia;Escolas |
Issue Date: | 7-Dec-2024 |
Publisher: | 008 |
Citation: | FERNANDES, Amanda Teixeira; THEODORO, Cléo Negri; SANTOS, Júlia Carvalho; FERRO, Larissa; MORAES, Mirela Lourençon de; MORAIS, Rafaela Fernandes. Projeto de revitalização do “Pranchetário” (D-07). 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Edificações) – Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza, ETEC Vasco Antonio Venchiarutti, Jundiaí-SP, 2024. Orientadores: Pedro Norberto de Paula Filho; Renata Ferraz de Souza. |
Abstract: | O artigo científico a seguir aborda a proposta de revitalização da sala D07 da Escola Técnica
Estadual Vasco Antônio Venchiarutti. O critério determinante para construção da pesquisa foi a
análise da situação do pranchetário e a proposta de soluções para os problemas identificados no
quesito ergonômico. Anexado à proposta, foi realizada sua cotação orçamentária utilizando critério
comparativo, para viabilizar a aplicação do estudo concluído. Em primeira instância, foi identificado o
déficit produtivo dos alunos, implicado pela deterioração dos recursos fornecidos pela instituição, tais
como pranchetas rasgadas, cadeiras quebradas, trincas nas paredes etc. Tal situação foi
comprovada estatisticamente, através do formulário desenvolvido pelo grupo e respondido pelos
demais alunos da escola. Cabe aos responsáveis pela direção escolar a análise e estudo da proposta
de design e orçamentária, visando a sua execução. The following scientific article addresses the proposal for the revitalization of room D07 at the Vasco Antônio Venchiarutti State Technical School. The determining criterion for conducting the research was the analysis of the situation regarding the drafting tables and the proposal of solutions for the ergonomic issues identified. Attached to the proposal, a budget estimate was prepared using a comparative criterion to facilitate the implementation of the completed study. Initially, the productive deficit of the students was identified, attributed to the deterioration of the resources provided by the institution, such as torn drafting tables, broken chairs, cracks in the walls, etc. This situation was statistically validated through a questionnaire developed by the group and answered by other students at the school. It is the responsibility of the school management to analyze and study the design and budget proposal, aiming for its execution. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33410 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Artigo de TCC - Pranchetário.pdf | 1.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.