Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33322
Title: Estudo de um painel publicitário giratório
Other Titles: Study of a rotating advertising panel
Authors: SILVA, Leandro Eduardo da
SANTOS, Luis Felipe Marinho
SILVA, Paloma Santos da
FERREIRA, Tiago Bastos
Advisor: HONORATO JUNIOR, João
Other contributor: MORIYA, Jorge
CORREIA, Diego Brunasse
TCHAKMAKIAN, Eduardo Habib
type of document: Relatório Técnico
Keywords: Marketing;Publicidade;Propaganda;Mecânica
Issue Date: Dec-2024
Publisher: 041
Citation: SILVA, Leandro Eduardo da; SANTOS, Luis Felipe Marinho; SILVA, Paloma Santos da; FERREIRA, Tiago Bastos. Estudo de um painel publicitário giratório. Relatório Técnico (Curso Técnico em Mecânica) -- CETEC Centro Paula Souza - Etec Professor Basilides de Godoy: São Paulo, 2024.
Abstract: Este projeto discute tecnicamente as aplicações e características construtivas de um outdoor publicitário giratório e apresenta detalhes construtivos para o desenvolvimento de um protótipo. A proposta publicitária deverá atender as necessidades dos pequenos estabelecimentos comerciais da região que possibilite aos seus clientes a prospecção de pessoas para os devidos conhecimentos, sejam eles comerciais (marketing), estudantil ou um simples aviso. A metodologia utilizada para o desenvolvimento do projeto será do tipo exploratória e de observação direta do desempenho de um protótipo em uma divulgação para obtenção de dados para análise e a validação do projeto. Conclui-se que é possível construir um produto que por meios mecânicos e automatizado se auto divulgue com uma grande capacidade de prospecção pro flash's de LED e o constante movimento rotativo, procurando beneficiar os mais diversos tipos de mercado, visando publicidade e propaganda.
This project discusses the technical applications and construction characteristics of a rotating billboard and presents construction details for the development of a prototype. The advertising proposal should meet the needs of small commercial establishments in the region, enabling their clients to prospect people for the necessary knowledge, whether commercial (marketing), student or simple notice. The methodology used for the development of the project will be exploratory and direct observation of the performance of a prototype in a publicity campaign to obtain data for analysis and validation of the project. It is concluded that it is possible to build a product that, through mechanical and automated means, self-publicizes with a great prospecting capacity for LED flashes and constant rotating movement, seeking to benefit the most diverse types of market, targeting advertising and publicity.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33322
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mecanica_2024_estudo_de_um_painel_publicitario_giratorio_leandr.pdf
  Restricted Access
4.92 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.