Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33148
Title: | A importância da marca |
Other Titles: | The importance of the brand |
Authors: | SPRONE, Alexandre BRAZ, Eduardo Pires MORETTO, Victor Agrião NASCIMENTO, Vinícius Rodrigues do |
Advisor: | AGUIAR, Marcia Cristina Bueno |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marcas comerciais;Publicidade |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | 255 |
Citation: | SPRONE, Alexandre [et al]. A importância da marca, 2015. Trabalho de conclusão de curso (administração integrado ao ensino médio) - ETEC Alcides Cestari, Monte Alto, 2015. |
Abstract: | A marca possui uma grande importância para a economia da empresa e
também para o serviço ou produto oferecido em todos os processos de sua
comercialização. Ela carrega o nome da empresa mostrando sua qualidade, mas
Várias empresas não ligam muito para esse tipo de economia. Através da marca a
empresa cria sua importância e espaço entre as outras. Essa economia cresce mais
a cada ano que passa A partir do momento que ela é registrada seu dono tem direito
de impedir os outros de a utilizarem e também tirar imitações do mercado. À
Publicidade, Propaganda e Marketing têm um perfil comunicador nato, com uma
visão empreendedora e estratégica do mercado publicitário. O profissional
responsável por isso deve estar atento às tendências e ao comportamento do
consumidor, se mantendo sempre bem informado. The brand has a great importance for the economy of the company and also for the service or product offered in all processes of marketing . It carries the company name showing their quality , but many companies do not care much for this type of economy. Through brand the company creates its importance and space between each other. This economy grows more each passing year From the moment she is recorded its owner has the right to prevent others from the use and also take market imitations. The Publicity, Advertising and Marketing have a bom communicator profile, with an entrepreneurial and strategic vision of the advertising market . The professional responsíble for this should be alert to trends and consumer behavior , keeping well informed . |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33148 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administracao_2015_1_alexandre_sprone_aimportanciadamarca.pdf.pdf Restricted Access | 3.61 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.