Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32925
Title: | Gamificação na educação com computação desplugada |
Other Titles: | Gamification in education with unplugged computing |
Authors: | MATIAS, Daniela da Silva |
Advisor: | RODRIGUES, Luciene Cavalcanti |
Other contributor: | SOUZA, Mariângela Catelani FERNANDES, Juan Domenick |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Jogos;Educação;Métodos de ensino |
Issue Date: | 9-Dec-2024 |
Publisher: | 121 |
Citation: | MATIAS, Daniela da Silva. Gamificação na educação com computação desplugada. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2024. |
Abstract: | O projeto Gamificação na Educação é uma forma de mostrar para nossas crianças a importância do
raciocínio logico, jogos não é só eletrônico e conexão está em tudo, como: em ligar um micro -ondas, varrer uma casa, pegar brinquedos do chão, etc. O livro contém jogos com tabuleiro de letras, silabas e setas de comando, para junção de letra para forma silabas, e juntar silabas para forma palavras, a partir dos comandos. The Gamification in Education project is a way of showing our children the importance of logical reasoning, games are not just electronic and connection is present in everything, such as: turning on a microwave, sweeping a house, picking up toys from the f loor, etc. The book contains games with a board of letters, syllables and command arrows, for joining letters to form syllables, and joining syllables to form words, based on the commands.Keywords: Logical reasoning. Command. Unplugged computing. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32925 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informaticanegocios_2024_2_danieladasilvamatias_gamificacaonaeducacaocomcomputacaodesplugada.pdf Restricted Access | 4.27 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.