Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32925
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | RODRIGUES, Luciene Cavalcanti | - |
dc.contributor.author | MATIAS, Daniela da Silva | - |
dc.contributor.other | SOUZA, Mariângela Catelani | - |
dc.contributor.other | FERNANDES, Juan Domenick | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T21:04:28Z | - |
dc.date.available | 2025-05-27T21:04:28Z | - |
dc.date.issued | 2024-12-09 | - |
dc.identifier.citation | MATIAS, Daniela da Silva. Gamificação na educação com computação desplugada. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2024. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32925 | - |
dc.description.abstract | O projeto Gamificação na Educação é uma forma de mostrar para nossas crianças a importância do raciocínio logico, jogos não é só eletrônico e conexão está em tudo, como: em ligar um micro -ondas, varrer uma casa, pegar brinquedos do chão, etc. O livro contém jogos com tabuleiro de letras, silabas e setas de comando, para junção de letra para forma silabas, e juntar silabas para forma palavras, a partir dos comandos. | pt_BR |
dc.description.abstract | The Gamification in Education project is a way of showing our children the importance of logical reasoning, games are not just electronic and connection is present in everything, such as: turning on a microwave, sweeping a house, picking up toys from the f loor, etc. The book contains games with a board of letters, syllables and command arrows, for joining letters to form syllables, and joining syllables to form words, based on the commands.Keywords: Logical reasoning. Command. Unplugged computing. | pt_BR |
dc.description.sponsorship | Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | 121 | pt_BR |
dc.subject | Jogos | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Métodos de ensino | pt_BR |
dc.subject.other | Informação e Comunicação | pt_BR |
dc.title | Gamificação na educação com computação desplugada | pt_BR |
dc.title.alternative | Gamification in education with unplugged computing | pt_BR |
dc.type | Artigo Científico | pt_BR |
dcterms.type | - | pt_BR |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informaticanegocios_2024_2_danieladasilvamatias_gamificacaonaeducacaocomcomputacaodesplugada.pdf Restricted Access | 4.27 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.