Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32925
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRODRIGUES, Luciene Cavalcanti-
dc.contributor.authorMATIAS, Daniela da Silva-
dc.contributor.otherSOUZA, Mariângela Catelani-
dc.contributor.otherFERNANDES, Juan Domenick-
dc.date.accessioned2025-05-27T21:04:28Z-
dc.date.available2025-05-27T21:04:28Z-
dc.date.issued2024-12-09-
dc.identifier.citationMATIAS, Daniela da Silva. Gamificação na educação com computação desplugada. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2024.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32925-
dc.description.abstractO projeto Gamificação na Educação é uma forma de mostrar para nossas crianças a importância do raciocínio logico, jogos não é só eletrônico e conexão está em tudo, como: em ligar um micro -ondas, varrer uma casa, pegar brinquedos do chão, etc. O livro contém jogos com tabuleiro de letras, silabas e setas de comando, para junção de letra para forma silabas, e juntar silabas para forma palavras, a partir dos comandos.pt_BR
dc.description.abstractThe Gamification in Education project is a way of showing our children the importance of logical reasoning, games are not just electronic and connection is present in everything, such as: turning on a microwave, sweeping a house, picking up toys from the f loor, etc. The book contains games with a board of letters, syllables and command arrows, for joining letters to form syllables, and joining syllables to form words, based on the commands.Keywords: Logical reasoning. Command. Unplugged computing.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Superior de Tecnologia em Informática para Negóciospt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher121pt_BR
dc.subjectJogospt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectMétodos de ensinopt_BR
dc.subject.otherInformação e Comunicaçãopt_BR
dc.titleGamificação na educação com computação desplugadapt_BR
dc.title.alternativeGamification in education with unplugged computingpt_BR
dc.typeArtigo Científicopt_BR
dcterms.type-pt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informaticanegocios_2024_2_danieladasilvamatias_gamificacaonaeducacaocomcomputacaodesplugada.pdf
  Restricted Access
4.27 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.