Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31343
Title: | Os impactos causados por uma gestão de pedidos: um estudo de caso em uma empresa de hortifruti no município de Jales-SP |
Other Titles: | The impacts caused by orders management: a case study in a hortifruti company in the municipality of Jales-SP |
Authors: | CUNHA, Danilo Gustavo da Silva NASCIMENTO, Luís Fernando do |
Advisor: | LIMA, Edy Carlos Santos de |
Other contributor: | ORTIN, Sileno Marcos Araújo LIMA, Greice Kelli Lopes Santos de |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Gestão de estoques;Estoques (custos) |
Issue Date: | 5-Aug-2024 |
Publisher: | 171 |
Citation: | CUNHA, D. G. S.; NASCIMENTO, L. F.; LIMA, E. C. S. Os impactos causados por uma gestão de pedidos: um estudo de caso em uma empresa de hortifruti no município de Jales-SP. 2024. Artigo de Graduação (Tecnologia em Gestão Empresarial) – Faculdade de Tecnologia Prof. José Camargo, Jales, 2024. |
Abstract: | O objetivo desta pesquisa tem o propósito de identificar os principais motivos que tem causado as percas e prejuízos de três itens em uma empresa no setor de hortifruti da cidade de Jales, a banana, batata e o morango. A empresa tem o controle e é responsável pelas vendas da feira dentro de duas lojas de supermercados na cidade, e um dos maiores desafios da maioria das empresas do ramo é como evitar tantas sobras desses produtos, já que são de alta perecibilidade.
Os dados foram disponibilizados pelo setor de compras, através de planilhas em Excel, apresentando o volume de compras, custos, vendas, lucros e percas. Os números apresentados foram relativos aos meses de agosto e setembro dos anos de 2022 e 20223. Através da análise dos resultados, conclui-se que é necessário mudanças para um melhor planejamento na forma de realizar os pedidos junto aos fornecedores, utilizar dos relatórios para atender a demanda com eficiência ter uma distribuição mais efetiva dos produtos entre depósito e lojas, e balancear as vendas e percas, minimizando os desperdícios, mas também evitando faltas dos produtos na prateleira, e resultando em maiores lucratividades, impactadas por uma gestão eficiente em compras e abastecimento. The objective of this research is to identify the main reasons that have caused losses and losses of three items in a company in the fruit and vegetable sector in the city of Jales, bananas, potatoes and strawberries. The company has control and is responsible for sales at the fair within two supermarket stores in the city, and one of the biggest challenges for most companies in the sector is how to avoid so many leftovers of these products, as they are highly perishable. The data was made available by the purchasing department, through Excel spreadsheets, showing the volume of purchases, costs, sales, profits and losses. The numbers presented were for the months of August and September of the years 2022 and 20223. Through analysis of the results, it is concluded that changes are necessary for better planning in the way of placing orders with suppliers, using reports to meet demand efficiently have a more effective distribution of products between warehouse and stores, and balance sales and losses, minimizing waste, but also avoiding shortages of products on the shelf, and resulting in greater profitability, impacted by efficient management in purchasing and supply. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/31343 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestao_empresarial_2024_1_danilo_gustavo_da_silva_cunha_os_impactos_causados_por_uma_gestao_de_pedidos.pdf Restricted Access | 935.98 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.