Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30421
Title: Marketing e a sua relação com o público infantil
Other Titles: Marketing and its relationship with children
Authors: SILVA, Bruno Henrique Pim da
MORAES, Heitor
LIMA, Ryan Gabriel de
CONSTANTINO, Victor Gabriel Vieira
Advisor: MARQUEZINI, Fabiana de Cássia Ferreira
type of document: Monografia
Keywords: Marketing;Consumidor
Issue Date: 2023
Publisher: 255
Citation: SILVA, Bruno Henrique Pim da. Marketing e sua relação com o público infantil
Abstract: O marketing é uma disciplina que busca entender as necessidades e os desejos do consumidor e, em seguida, criar e fornecer produtos ou serviços que atendam a essas necessidades e desejos. No caso do público infantil, isso significa entender as necessidades e desejos das crianças e criar campanhas de marketing que as atraiam e as incentivem a comprar determinados produtos ou serviços. O consumidor infantil não aceita mais os brinquedos tradicionais. A criança de hoje quer produtos que tenham um diferencial, a mudança tecnológica nos produtos encanta e é um grande causador dessa mudança de comportamento.
Marketing is a discipline that seeks to understand consumer needs and wants and then create and deliver products or services that meet those needs and wants. In the case of children this means understading the needs and desires of children and creating maketing campaigns that attract them and encourage them to buy certain products or services. The child consumer no longer accepts traditional toys. Today's children want products that make a difference, technological change in products delights and is a major cause of this change in behavior.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30421
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marketing_2023_1_bruno_henrique_pim_da_silva_marketing_e_sua_relacao.pdf.pdf
  Restricted Access
3.12 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.